OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om logistik och vill arbeta på ett globalt företag vid sidan av dina studier? Då kan tjänsten som säljassistent hos Kuehne + Nagel AB passa dig. Sök redan nu för chansen till ett flexibelt extrajobb!
OM TJÄNSTEN
Kuehne+Nagel har under de senaste 130 åren gått från att vara ett traditionellt transportföretag till att idag vara en global logistikpartner med en närvaro i hela världen. Företaget värnar om att uppfylla sina kunders behov och gör det genom ett erbjudande av högspecialiserade, innovativa och hållbara logistiklösningar till några av de viktigaste industrierna runtom i världen.
Academic Work söker nu för Kuehne + Nagels räkning en säljassistent på deltid till kontoret i Kista. Du kommer att tillhöra teamet som arbetar med logistiklösningar mot mässor för kunder i hela världen, framför allt mot Tyskland. Som säljassistent kommer du att prata med kunder och berätta om Kuehne + Nagel och vad för olika logistiklösningar som erbjuds. Du kommer att jobba ca 8 timmar/veckan, där schemat är flexibelt och läggs ihop med närmsta chef.
Arbetsuppgifter
- Kontakta potentiella kunder utifrån en kundlista via telefon. Telefonsamtal sker vanligtvis mellan 9-11 och 13-15 under veckodagar, där emellan kommer du att hantera administrativa uppgifter nämnda nedan
- Boka in möten mellan dina kollegor och kund
- Skicka framtaget underlag till kund
- Prospekteringsarbete/söka efter information kopplat till potentiella kunder
- Administrera och registrera samtalsinformation i system
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå med minst ett år kvar av dina studier, gärna med inriktning logistik
- Har viss tidigare arbetslivserfarenhet från administrativt/servicerelaterat arbete
- Har god dator- och systemvana
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då arbetet innebär daglig kontakt med både svenska och internationella kontakter
Som person är du kommunikativ, har stor ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt. Vi söker dig som är driven samtidigt som du håller en hög servicenivå gentemot kunder. Vidare är du relationsskapande och trivs med att arbeta i högt tempo. Viktig information gällande din ansökan: Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten - där behöver du vara ostraffad för att vara aktuell för tjänsten. Bakgrundskontroll är det sista steget i rekryteringsprocessen.
Övrig information
* Start: Omgående/december
* Omfattning: Deltid, ca 8h/veckan.
* Placering: Kista, med möjlighet till remotearbete när du är självständig.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231