Säljassistent till Akzo på 60%

Arbetsbeskrivning

Till Akzo Nobel i Marieholm söker vi nu en säljassistent som ska arbeta 60% (3 dagar/vecka). Uppdraget börjar i augusti och sträcker sig till slutet av året, med eventuell förlängning. Detta kan bli ditt första jobb via Experis och när det är slut vill vi presentera dig för nya utmaningar.

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med en kollega kommer du att stötta två säljare med t ex rapporter, förberedande av offerter och kontrakt, analys av betalningar och förfallna fakturor. Du arbetar i SAP och hanterar både masterdata och lagersaldon. Du har ett prisverktyg till din hjälp vad gäller prislistor och ser till att kunden får rätt priser. En viktig del är att fortlöpande arbeta med förbättringar och utveckling av arbetssättet.

Vem är du?

Du har erfarenhet av rollen som säljassistent och trivs i en administrativ funktion med många kontakter. Du har förståelse för försäljningsprocessen och kan både se helheten och ha fokus på detaljerna. Kunskaper i affärssystemet SAP är ett krav. Du har en god kommunikationsförmåga och ett analytiskt tankesätt. Som kollega är du social och flexibel och har förmågan att prioritera ditt arbete.

För att passa som Experiskonsult och hos våra kunder ska du vara självgående, nyfiken, strukturerad samt affärs- och kundorienterad. Vi förutsätter att våra konsulter talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.


Experis eftersträvar mångfald

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson

Ansök på www.experis.se och registrera din cv i vår cv-databas. Urval sker löpande. En fördel är om du bifogar en cv på engelska då inhyrande chef inte talar svenska. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig, är du välkommen att kontakta konsultchef Malin Ring.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Ej angivet
  • Deltid Temporary
  • Publicerat: 15 juni 2016

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


Sales Advisor 8h - temporary contract

5 november 2024

Sales Advisor 25h - temporary contract

5 november 2024

Sales Support Specialist

Sales Support Specialist

4 november 2024