OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om EasyID
EasyID levererar produkter inom RFID och identifiering, system för ökad kontroll på behörigheter och nycklar samt besökshantering. Vår affärsidé är att underlätta, förenkla och säkra vardagen för våra kunder och samarbetspartners i Norden.: www.easyid.se
Är du en person som är i början av din karriär och tycker om att ha struktur i det du gör, gillar att ta ansvar, jobba självständigt och har en god serviceanda? Vi söker nu dig som vill vidareutvecklas tillsammans med oss i ett spännande och snabbväxande företag.
Vi är på jakt efter en driven och handlingskraftig säljassistent som vill ta sig an en viktig roll i ett spännande företag. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från tidigare heltidstjänst, gärna i en liknande roll. Då vi är verksamma i säkerhetsbranschen och jobbar med säkerhetskritiska produkter och tjänster kommer vi att kräva utdrag ur belastningsregistret.
Ansvarsområden
I rollen som säljassistent är dina primära ansvarsområden att assistera säljorganisationen. Detta kan innebära orderläggning, kunduppläggning, logistikuppföljning, kundsamtal, uppföljning mm. Du får stort eget ansvar samtidigt som rollen också kan innehålla andra göromål som är naturligt i ett mindre bolag som växer snabbt. Du har tillsammans med övriga säljavdelningen ansvar för att nå företagets uppsatta mål. Placeringsort är Stockholm. Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Orderadministration i ERP-system.
- Logistikuppföljning.
- Säljadministration i CRM-system löpande.
- Delta på mässor och kundfrämjande event.
- Kunduppläggning.
- Korrekturläsning.
- Kundkontakt och kundsupport.
Kravprofil
- Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska.
- Du har erfarenhet av kundkontakt i någon form från tidigare anställning.
- God förmåga att skapa ordning och struktur i ditt dagliga arbete.
- Kund och serviceinriktad.
- Goda datakunskaper inom MS Office och vana att arbeta i ERP och CRM är meriterande.
- Gymnasieexamen är ett krav.
- God samarbetsförmåga.
Viktiga personliga egenskaper
- Positiv.
- Prestigelös.
- Driven.
- Ansvarsfull.
- Självgående.
- Serviceinriktad
- Modig.
Du rapporterar till bolagets VD, som också är din närmaste chef. Resor i tjänsten förekommer med ca 5–10 övernattningar per år.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar EasyID Sverige AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 19 september 2022. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se.