OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du att vara spindeln i nätet? IFAB söker nu en initiativtagande lagspelare till deras säljteam. Välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Skandinaviska IFAB Filtrering AB är en familjeägd koncern med huvudkontor i Göteborg. Bolaget importerar, lagerhåller och markandsför produkter för filtrering av vätskor. IFABs produkter renar processflöden inom produktionsindustri. Distributionen till den Skandinaviska marknaden sköts från Göteborg. IFAB har dotterbolag i Lettland, Vitryssland samt produktion i Polen. Totalt är vi ett 40-tal anställda och omsätter ca 90 miljoner kronor.
Som säljassistent har du bland annat en stödjande funktion till säljare på fältet och ska följa upp och bevaka order, leveranser, besvara eller förmedla förfrågningar. På kontoret i Torslanda är det ett 10-tal kollegor på plats och du kommer tillhöra säljteamet. Varje måndag har ni säljmöten tillsammans och på fredagar startar ni morgonen med en gemensam frukost och går igenom det senaste uppdateringarna.
Du erbjuds
- Familjär kultur pch platt organisation
- Generöst friskvårdsbidrag och matsubvention
- Ta del av ett gemensamt bonussystem
I din roll är en viktig pusselbit i företagets säljavdelning. Du kommer att assistera säljarna med administrativ hantering vilket också inkluderar att ta emot och hantera ordrar från kunder, ta fram inköpsstatistik, och hålla koll på leveranser. I rollen kommer du även att vårda befintliga kunder och bearbeta nya kundgrupper. I din roll arbetar du brett och med många kontaktytor på kontoret.
Du kommer bland annat att arbeta med:
- Assistera säljarna med att skicka prover, ringa nya kunder, sammarbeta i projekt med utesälj offerter samt fördela förfrågningar till säljare.
- Registrera ordrar och bevaka leveranser mot kund
- Veckoavstämningar med lagret
- Hantera mailkontakt
- Stötta upp med diverse fakturering, skapa produktblad, frukost och kaffe
ARBETSUPPGIFTER
- Assistera säljarna med att skicka prover, ringa nya kunder, sammarbeta i projekt med utesälj offerter samt fördela förfrågningar till säljare
- Registrera ordrar och bevaka leveranser mot kund
- Veckoavstämningar med lagret
- Hantera mailkontakt
- Stötta upp med diverse fakturering, skapa produktblad, frukost och kaffe
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av serviceyrke, exempelvis inom industrin eller försäljning
- Erhåller en godkänd gymnasieexamen
- Har en god datavana och erfarenhet av officepaketet
- Behärskar det svenska och engelska språket obehindrat i tal och skrift
Som person är du:
- Serviceinriktad
- Lagspelare
- Initiativtagande
- Kommunikativ
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceminded, utåtriktad och prestigelös i ditt sätt att arbeta. För att trivas i denna roll bör du tycka om kundkontakt då det utgör en stor del av det vardagliga arbetet.
Övrig information
* Start: Mitten i augusti
* Omfattning: Tjänsten är tillsvidareanställning på 100%. Arbetstiderna är klockan 08.00-16.00 måndag - fredag.
* Placering: Torslanda, Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om IFAB Filtering här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231