OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ImpulseRadar Sweden AB utvecklar och tillverkar GPR (Ground Penetrating Radar) produkter som i huvudsak används för markundersökningar. Våra produkter är marknadsledande och används i alla världsdelar, mer än 95% av vår tillverkning går på export. Vi har vårt huvudkontor i Malå samt försäljningskontor i Umeå, Kuala Lumpur, Malaysia samt Charleston, SC, USA.
Vi befinner oss i stark tillväxt och söker nu en säljassistent/administratör till vårt kontor i Umeå.
I denna roll hanterar Du inkommande förfrågningar från kunder och återförsäljare runt om i världen samt stödjer och koordinerar våra säljaktiviteter. Mer specifikt innebär jobbet att:
Hantera inkommande mail/förfrågningar
Hantera ordermottagning/ordererkännanden
Uppdatera och underhålla vårt kundregister (Salesforce)
Hjälpa till med framtagning och distribution av säljmaterial
Koordinera och genomföra säljaktiviteter tillsammans med återförsäljare och säljansvariga.
Stödja utesäljare och återförsäljare, efter behov, med offerter, orderbekräftelser, leveransbesked, säljmaterial mm.
En av våra framgångsfaktorer är att vi är lyhörda för våra kunders önskemål, vi håller nära kontakt med dem.
Vi vill därför att Du har ett genuint intresse för människor och god kommunikationsförmåga. Eftersom våra kunder finns över hela världen är engelska ett krav och andra språk en fördel.
Vi ser också gärna att Du arbetat några år i liknande position och då gärna med säljstödsystem, helst Salesforce.
Att Du är klar med dina studier och är bekant med Office-paketet förutsätter vi.
För mer information titta på vår hemsida impulseradar.se.
Låter det intressant så skicka din ansökan till hr@impulseradar.se
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan utgångsdatum.