OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som vill jobba hos vår kund som säljassistent/backoffice 16 h/vecka Framtiden är ett konsultföretag.Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier.Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag.Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering.På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Vår kund är ett företag som arbetar med ett nytt och spännande koncept gällande förmedling av kommunikationstjänster, ex telefoni, internet och TV.Verksamheten bedrivs i flera städer runt om i landet. Arbetsuppgifter och omfattning: Vår kund är inne i en mycket expansiv fas och behöver förstärkning på företagsmarknadssidan i form av en säljassistent/backoffice.Tanken är att denna person ska fungera som avlastning och stöttning för ansvarig säljare på företagsmarknadssidan. Som säljassistent/backoffice kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att: -Ta emot intresseförfrågningar från kunder via telefon eller hemsida och se till att dessa kommer in i systemet.-Sköta det administrativa arbetet runt affärer från utesäljare, ex offertskrivning och avtalsskrivning.Mallar finns att tillgå för detta.-Viss kundsupport, ex hänvisa kunder till rätt person.Handlar ej om att hjälpa kunden tekniskt utan mer kundmottagning. Omfattningen på uppdraget är 16 timmar per vecka i första hand fram till jul.Hur timmarna ska fördelas under arbetsveckan bestäms i samråd med kunden.Efter årsskiftet finns möjlighet att fortsätta på samma omfattning eller att tjänsten ökar i omfattning. Skallkrav: I detta uppdrag är det personlighet som till största del avgör lämpligheten.Vi ser dock gärna att du som söker är studerande och har grundläggande datakunskaper. Meriterande krav: Intresse för data/it-teknik.Erfarenhet av försäljning/kundsupport.Erfarenhet av offert och avtalsskrivning.Telefonvana. Personliga egenskaper: Det är viktigt att du som söker är en person som trivs med att ha kundkontakt och känner dig bekväm med att prata i telefon.Vidare är du nyfiken och orädd för att ge dig in i nya situationer och är flexibel på så sätt att du kan hålla igång och driva flera olika arbetsuppgifter parallellt. Kommun: Karlstads kommun Tillträde: Omgående.Ansök snarast då intervjuer sker löpande! Ansökan senast: 2007-11-19 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?För att söka denna tjänst gå in på vår hemsida www.framab.se och registrera dig.Genom att registrera dig så kommer du kontinuerligt att få spännande jobberbjudanden via e-post. Tel.