OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader på heltid med start omgående. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Josef Davidssons. Här får du chansen att utvecklas inom området samt tillgång till ett brett nätverk.
Om företaget:
Josef Davidssons är ett mindre familjeägt företag. Josef Davidssons tillverkar miljögodkända kaminer och vedspisar i gjutjärn, för dig som värderar design och kvalitet lika högt som mysfaktorn i hemmet. De är störst i Sverige när det gäller äkta hantverk som värmer kök, stugor och vardagsrum under kalla vintrar, år efter år. Alla deras spisar och kaminer tillverkas i Sverige och är av äkta gjutjärn och tidlös design. Josef Davidssons är grundat 1882 och har dess levererat unika spisar och kaminer i olika modeller. Med sitt eget varumärke och produkter som tillverkas där på plats säljs de sedan vidare till återförsäljare för konsumentbruk. Kunderna är främst verksamma i Norden.
Josef Davidsson har sina lokaler i Reftele, som ligger i Gislaveds kommun i Jönköpings län, där även du kommer att arbeta från. I Reftele ligger både fabrik, lager och sälj/marknad avdelningen. Totalt arbetar 15 stycken medarbetare fördelat på de olika avdelningarna. Denna roll kommer att tillhöra teamet sälj/marknad. I dagsläget är de tre medarbetare men behöver bli en till i teamet. Josef Davidssons högsäsong har precis startat och i år är det en ännu högre efterfrågan på kaminer och vedspisar och söker därmed någon som vill komma in och stötta dem i deras arbete.
Arbetsuppgifter:
I rollen som säljassistent ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mail. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet samt genomför orderregistreringar. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Det kan bland annat vara frågor om förfrågningar, leveranstider på produkter eller fler frågor av mer teknisk art kring produkten. Du kommer även att vara ett stöd till resterande säljteamet och hjälpa till dem med diverse ärenden.
Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets produkter och sortiment. Du kommer även få en inblick i hela organisationen och dess olika delar som kommer hjälpa dig att få en större förståelse kring de frågor som kunder oftast ställer. Du kommer få tillgång till alla diverse dokument och mallar som kan vara till stor hjälp för att du som ny i rollen ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter redan från start. Du ingår i ett mindre team och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. I rollen uppmuntras du bidra med dina idéer och förslag på förbättring i befintliga processer och system. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla med gemytlig och trevlig stämning.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasial utbildning
• Ha en god datavana, specifikt PC användarmiljö
• Kunnig i Office-paketet (Word, Excel)
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• B-körkort
• Meriterande med tidigare erfarenhet med orderhantering och roller som innefattat kundbemötande
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. I rollen som säljassistent är det viktigt att vara serviceinriktad och ha en bra kundkontakt. Många av de kunder som hör av sig till dig kommer du att vara deras första kontakt för företaget. Därav att det ställs krav på dig att du har en bra inställning och kan ta till ett pedagogiskt bemötande om det behövs för att hjälpa kunden och få den nöjd. Vidare för att trivas i denna roll är du självgående och initiativtagande, du hittar uppgifter att ta dig an på egen hand när det förslagsvis inte ringer in så många under dagen.
Det krävs inga förkunskaper att kunna braskaminer och dess sortimentet, däremot behöver du vara villig att sätta dig in i produkterna och ha lite av ett intresse att vilja förstå det tekniska för att kunna lyckas i rollen.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Reftele, i Gislaveds kommun
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Säljassistent, kundkoordinator, säljkoordinator, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, konsultuppdrag, omgående, Reftele, Gislaved, Jönköping, Värnamo, Anderstorp, Josef Davidssons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund