OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Loomis & Loomis - Pay
Loomis Sverige AB är ett godkänt betalningsinstitut som erbjuder betalningslösningar för såväl kontanter som digitala betalningar. Företaget bildades genom en avknoppning av kontanthanteringsdivisionen i Securitas Företaget har drygt 23 000 medarbetare vid knappt 400 lokalkontor i drygt 20 länder. Koncernens huvudkontor är placerat i Stockholm. Loomis är sedan 9 december 2008, noterad på Nasdaq i Stockholm Loomis-Pay grundades 2020 och är ett helägt dotterbolag till Loomis AB. Huvudkontoret är i Stockholm och bedriver verksamhet i Danmark och Sverige. I januari 2021 var över 500 handlare anslutna till Loomis-Pay. Loomis-Pay skräddarsyr lösningar till sina kunder för att möta kundernas unika behov.
Försäljningen sker idag till nya kunder och främst genom direktförsäljning via personliga besök. Kunderna är i framför allt mindre och medelstora handlare och företag inom restaurang, café och retail. Säljprocessen består generellt av att bygga upp kundbas, planera, boka och genomföra kundmöten, förhandla samt skriva offerter och stänga affärer. Affärerna sker oftast med ägaren själv. En säljcykel tar mellan 1 vecka och några månader. Till sin hjälp i sin säljprocess använder de CRM verktyget Salesforce och mäter framgång utifrån nyckeltal som antal bokade möten, antal offerter ut, antal stängda affärer och antal kunder live.
Till Loomis Pays största konkurrenter tillhör iZettle, Bambora, Nets, Elavon, Yabie samt lokala kassaåterförsäljare. Erbjudande och lösning Loomis-Pay erbjuder en helhetslösning för att hantera alla betalningar i ett enda system med tillhörande tillgänglig support och rådgivning. Med Loomis-Pays lösningar förenklar de för sina kunder så att de får en kontakt, ett kontrakt och en gemensam avstämning för alla sina betalningar. Genom dessa lösningar undviker kunderna komplexiteten med flera leverantörer och kan därför enkelt komma i gång och snabbt öka försäljningen. De är idag unika på marknaden genom att erbjuda en helhetslösning som både ökar försäljningen, är enkel och som erbjuder automatiska uppdateringar, ger en bättre överblick och direkt insikt över försäljningsdata och samtidigt erbjuder en pålitlig support. Loomis-Pay är leverantören som gör kundernas affärer mer kostnadseffektiva.
Som Försäljningschef för EVI Industries har du helhetsgreppet om försäljningen och spelar en viktig strategisk roll för företagets fortsatta tillväxtresa. Du har det primära ansvaret att samordna och öka företagets försäljning och stärka EVI´s position på marknaden.
I din roll som säljchef kommer du framför allt driva försäljning mot nya kunder, utveckla samarbetet med nyckelkunder och utveckla verksamheten i enlighet med tillväxt, intäkter och lönsamhetsmål. I tjänsten ingår att implementera effektiva säljprocesser samt viktiga sälj- och servicestrategier som maximerar produktiviteten samtidigt som du rekryterar och motiverar nya säljare som du ansvarar för.
Sammanfattningsvis bygger rollen som säljchef på följande: Vara med och bygga upp kundbas och en tydlig struktur på sin bearbetningsplan. Genomföra kundmöten för att sälja abonnemang på kassasystem, terminaler och inlösen - Bygga starkt förtroende och relationer till kunderna i sitt område. Föra in all relevant information i CRM systemet Salesforce. Ta ansvar för sin marknad, sina kunder och ha koll på konkurrenterna på området.
Erfarenhet av försäljning av betalningslösningar är Försäljning av generella SaaS/ Programvaror är meriterande. Erfarenhet från B2B försäljning i allmänhet och fältförsäljning i synnerhet.