Säljchef E-handel  – Stora Coop Boländerna

Säljchef E-handel – Stora Coop Boländerna

Arbetsbeskrivning

Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och då E-handeln är i stark tillväxt söker vi nu en ny Säljchef för E-handel med placering på Stora Coop Boländerna i Uppsala.

Vi på Coop erbjuder våra kunder och medlemmar ett hållbart och prisvärt sortiment i butiker som utstrålar matglädje. Vi brinner för kundmötet och vår vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet?

Som Säljchef E-handel ansvarar du för samtliga områden inom butikens E-handel, såväl butikens beställningar för hemleverans som beställningar inom konceptet Hämta. Detta innebär att din roll är starkt bidragande till kundens positiva helhetsupplevelse av Coop, dvs. såväl fysisk butik som E-handel. Du är den som ansvarar, och agerar för att kunden i alla situationer alltid är nöjda med sina köp i vår E-handel, dvs den totala kundupplevelsen där du driver frågor och aktiviteter utifrån att maximera NKI och måluppfyllelse mot övriga nyckeltal.

Du har fullt personalansvar och når dina mål genom dina medarbetares prestationer. Du leder, coachar, engagerar och följer upp dina medarbetare utifrån gemensamma arbetssätt. Befattningen ska stärka kundupplevelsen genom att säkerställa korrekta och fräscha leveranser inom överenskommen tidsram. Du är en förebild och agerar i enlighet med Coops policys och Coops kundlöfte ”prisvärd”, ”hållbar”, ”matglädje”. I din roll ingår även arbetsledning under E-handelns olika öppettider. Arbetet är fysiskt krävande.

Du ingår i butikens ledningsgrupp och har därmed ett delansvar för butikens resultat. I ledningsgruppen driver du främst utveckling och aktiviteter inom E-handeln. Du rapporterar till Butikschefen.

Utöver detta ingår även bl a följande arbetsuppgifter i din roll:

- Säkerställa effektiva rutiner och arbetssätt inom E-handeln
- Resultatansvar för E-handeln
- Ansvarig för E-handelns arbete med egenkontroll samt rutiner för kvalitetssäkring
- Ständigt förbättra gemensamma rutiner som t ex teamplock, städning och frontning
- Kundrundor för att säkra kundupplevelsen
- Säkerställa arbetet med CAO utifrån kundnöjdhet, lönsamhetsperspektiv och effektivitet
- Ansvara för god ordning och rätt rutiner för lager och varumottagning
- Säkerställa framtagna beställningsrutiner
- Säkerställa goda rutiner för prisvård
- Säkerställa rutiner gällande inköp, reklamationer och fakturering
- Ansvarig för daglig uppföljning samt ständig förbättring av driften i butiken
- Övergripande personalansvar, bla. Medarbetarsamtal, rehabilitering och delegering.
- Säkerställa att dina medarbetare vet vad ska prioritera
- Hantera reklamationer och kundklagomål

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40 timmar i veckan. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse, provanställning tillämpas.

Kontaktpersoner

Butikschef | Anders Ohlsen

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Ledarutbildning eller ledarerfarenhet

Erfarenhet

- Tjänsten kräver bred erfarenhet och kompetens inom dagligvaruhandeln och/eller E-handel, lager
- Tjänsten kräver dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare
- Tjänsten kräver dokumenterade goda resultat i verksamhet med eget resultatansvar
- Dokumenterad ledarerfarenhet från dagligvarubutik, E-handel, lager är meriterande


Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter.

Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö.

Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där.

Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror.

Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige!

Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrick Svedjebäck
010-741 76 11
Andranik Vardanian
010 741 75 04
Susanne Lilja
073-8731938
Annika Pantzar
0725-407698
Mikael Stenström
073-662 70 08
Björn Flodqvist
08-556 064 50
Maria Fors
010 7415032
Barbro Gustavsson
010 7415022
Marcus Sjöholm
072-527 43 99
Björn Corriere
070-220 52 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Coop
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Besöksadress

Englundavägen 4 SOLNA
None

Postadress

Englundavägen 4
Solna, 17188

Liknande jobb


Säljchef

27 november 2024

Försäljnings och driftkonsult

Försäljnings och driftkonsult

26 november 2024

25 november 2024