OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår City Gross i Falun söker vi en Säljchef Färskvaror
Som Säljchef Färskvaror på City Gross i Falun kommer du att:
- Ha ansvar för att planera, leda och utveckla avdelningarna inom ditt ansvarsområde - såväl strategiskt som operativt. Till din hjälp har du avdelningsansvariga och en grupp butiksmedarbetare som du också har personalansvar för.
- Ansvara för daglig drift, bemanning, att optimera sälj- och lönsamhet inom området färskvaror samt aktivt arbeta med säljstyrning/säljplanering, svinn och egenkontroll.
- Skapa och utveckla rutiner i det dagliga arbetet samt utveckla medarbetare och avdelningar inom ditt område. De färskvaruavdelningarna som du kommer ansvara för är Bageri, Kött & Deli/fisk, mejeri, chark och Frukt & Grönt.
- Tillsammans med dina medarbetare driva avdelningarna och utveckla verksamheten och medarbetarna mot uppsatta mål.
Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet.
Du ingår i butikens ledningsgrupp och rapporterar till Butikschefen.
För tjänsten som Säljchef Färskvaror söker vi dig som:
- Är relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för kundservice, människor och dagligvaror.
- Är starkt resultatorienterad och jobbar effektivt med att optimera avdelningens resultat och nå uppsatta mål.
- Är duktig på att skapa och utveckla team, är kommunikativ och tydlig. Du har ett coachande förhållningssätt vilket innebär att du delegerar, ger feedback och följer upp arbetet.
- Har en förmåga att inspirera, motivera och engagera medarbetarna för att skapa ett positivt arbetsklimat och en kundupplevelse som överträffar förväntningarna.
- Tar dig an din roll i ledningsgruppen med stort ansvar och kan kombinera det operativa butiksarbetet med att aktivt bidra i de strategiska utvecklingsfrågorna.
- Har gymnasial utbildning och flerårig detaljhandelserfarenhet, gärna i ledande befattningar, inom minst ett av dina ansvarsområden.
- Har gedigen erfarenhet inom något av färskvaruområdena du ansvarar för och gärna erfarenhet från flera färskvaruområden.
- Har erfarenhet från roller med personalansvar, butiksekonomi, försäljningsansvar, bemanning och schemaläggning. Vi ser dessutom gärna att du är väl insatt i HACCP och arbetet kring livsmedelshygien.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder.
Startdatum: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Tjänstens omfattning: Heltid
Anställningsform: Provanställning/Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag: 31 mars 2021
Din ansökan
Vi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.citygross.se (http://www.citygross.se/).
Vid frågor om tjänsten kontakta butikschef Peter Jansson på 023-70 56 01.