OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Eko utvecklar och förnyar vi ständigt och just nu ligger fokus på vår kassalinje & kundservice . Nu söker vi dig som vill vara med på resan när vi lyfter Eko till nästa nivå. Vi söker en ledare som gillar försäljning och inspireras av att ge våra kunder ett gott avslut på sin köpupplevelse?
Har du har förmågan att leda, entusiasmera, planera och prioritera de dagliga utmaningarna?
Då är du vår nästa kassachef!
Som säljchef kassa ingår du i ledningsgruppen för butiken. I ledningsgruppen finner du stöd inför viktiga och svåra beslut och vi samarbetar för att nå våra gemensamma mål.
Hos oss värdesätter vi respekt, tillit, stöd och öppenhet.
Ditt ansvarsområde är kassa, kundservice. Till din hjälp har du ett team av medarbetare, som du också har personalansvar för. Du deltar själv aktivt i den dagliga driften. Du skapar och upprätthåller rutiner som ger trygghet för både medarbetare och kunder. Det är naturligt för dig att ta ansvar och skapa förutsättningar för ett gott samarbete.
- Schemaläggning & bemanning
- kassaredovisning, - rapportering och kontanthantering.
- daglig drift
- inköp
- egenkontroll
- upprätthålla rutiner
- rekrytera och utbilda nya kassörer
I din chefsroll ingår att skapa, utveckla och upprätthålla rutiner och arbetssätt för det dagliga arbetet samt att som ledare coacha och inspirera medarbetarna.
Som du förstår är den här tjänsten komplex och ibland svår att greppa därför värdesätter vi förmågan att delegera och se helheten i driften. Det är viktigt för oss att du är genuint intresserad av driften och dess utmaningar. Vi fokuserar på möjligheter hellre än problem.
Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet.
För att lyckas i rollen bör du ha:
- Branscherfarenhet från handel.
- Erfarenhet av chefsroll med aktiv arbetsledning för flera medarbetare.
- Erfarenhet av kassaredovisning eller liknande uppgifter.
- God erfarenhet av personalplanering och schemaläggning, liksom kunskap i butiksekonomi.
Vi arbetar främst i Lindbak, Quinyx & Excel, förkunskaper i dessa program är meriterande.
God svenska i tal och skrift är ett krav, andra språk är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-22
Tjänsten är heltid och avser en tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut.