OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du nästa steg i din karriär inom försäljning och vill bygga ditt egna säljteam på sikt? Vill du vara med och ta nya kliv och skapa tillväxt med Bravura i Uppsala? Har du rätt inställning och driv för att lyckas? Varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen som Sales Group Manager
Du förväntas bygga upp en stark säljorganisation med utgångspunkt i Uppsala och kommer vara den som etablerar Bravura i Uppsala på nytt för att stärka närvaron på marknaden. Teamet i Uppsala består idag av dig som Säljchef / Sales Group Manager, en Recruiting Group Manager och en rekryterare.
Du kommer inledningsvis att starta upp affären, sätta upp målsättningar för kontoret samt arbeta parallellt med din egen försäljning. Idag finns ett upparbetat nätverk och en del varma kontakter att fortsätta bygga vidare på, men en stor del av rollen innebär nykundsbearbetning där du bl.a. prospekterar och kontaktar potentiella kunder på egen hand. Du mäts på både din egen och avdelningens omsättning, lönsamhet, utförda möten samt NKI och NMI.
På sikt är du delaktig i rekryteringarna för ditt team och coachande arbetsuppgifter kommer successivt att ta mer av din tid. Det är en coachande ledarroll där du utvecklar medarbetare samt har personalansvar. Du rapporterar till säljansvarig i Region Stockholm.
Våra tjänster är rekryterings- och bemanningslösningar och dina kundkontakter är beslutsfattare inom kompetensförsörjning i tjänstemannasektorn. Vi vill vara en fysiskt närvarande leverantör och ställer höga krav på att arbeta aktivt mot kunderna.
Om oss
Bravura Sverige är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades 2008 med en vision om att stärka företag genom människor och människor genom jobb. Idag är vi en väletablerad aktör och en av de snabbast växande inom vår bransch.
Affärsidén är enkel - vi hjälper företag att rekrytera eller hyra rätt kompetens och vi erbjuder jobb till talanger i början av karriären. När vi är framgångsrika får människor jobb och företag stärks genom rätt kompetens.
Vi särskiljer oss genom ett högre engagemang. Det innebär att vi bryr oss lika mycket om kundens affär som de själva gör. Våra långsiktiga mål är att ha nöjdast kunder, kandidater och medarbetare i hela branschen.
Om dig vi söker
Vi tror att du är tålmodig i din bearbetning av kunder och kan förbli motiverad trots bakslag eller motgångar. Du motiveras av att ta egna initiativ där du kommer sätta ramarna för säljavdelningen i Uppsala och förväntas lösa utmaningar som uppstår. Samtidigt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och kan strukturera upp ditt angreppssätt. Utöver detta har du ett intresse av att göra karriär och bli bäst på det du gör. Att sätta upp mål och arbeta hårt för att nå dem ser du som en självklarhet i ditt arbete. Tidigare erfarenheter har hjälpt dig att bygga ett intresse och förståelse för affärsmässiga principer, företagande och företagsekonomi.
Utbildning och erfarenheter
- Vi ser att du har 1-2 års erfarenhet från försäljning sedan tidigare med goda resultat
- Har du dessutom arbetat inom rekrytering- och bemanningsbranschen så är det starkt meriterande
- Eftergymnasial utbildning är starkt meriterande
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
- B-körkort är ett krav
Det viktigaste är din inställning och ditt engagemang. Om du jobbar hårt för att bli en vinnare och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte hunnit skaffa dig erfarenhet. Du uppvisar också ett professionellt agerande, är intresserad av kunskap och utveckling samt har ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning.
Att jobba hos oss
Värdegrunden på Bravura handlar om att vara målinriktad, pålitlig, generös och inspirerande. Vi gillar att göra saker tillsammans, delar med oss av kunskap och hjälper andra att lyckas. Därtill strävar vi alltid efter att vara bäst på det vi gör!
Hos oss blir du del av en stark gemenskap och en kultur som präglas lika mycket av glädje som resultat. ”Det handlar om att skapa minnen” är ett uttryck som vår koncern-VD Martin Sander ofta använder för att berätta om hur det är själva resan som är målet. Hos oss får du träna på arbetstid och vi gör årliga resor samt ordnar massa annat kul.
Om rekryteringsprocessen
Rekryteringsprocessen hos oss bygger på en kompetensbaserad urvalsmetodik, en vetenskapligt förankrad metod för att göra sakliga urval och kvalitetssäkrade matchningar. Från det att du söker jobbet sker processen i tre steg:
Urval
Vi går igenom alla kandidater som sökt jobbet och genomför en strukturerad analys av personliga egenskaper, färdigheter tillsammans med arbetslivserfarenheter och utbildning för att skapa bästa möjliga matchning.
Intervjuer
Efter en inledande telefonavstämning är det dags för en intervju hos oss där du får den som ansvarar för rekryteringen. Om du går vidare till nästa steg får du träffa din blivande chef. Intervjuerna tar cirka 1 timme.
Återkoppling
Under hela rekryteringsprocessen får du återkoppling från din kontaktperson på Bravura. Du är också välkommen att höra av dig om du har några frågor. Oavsett om du går hela vägen i mål eller inte så lovar vi att hålla dig uppdaterad om status i rekryteringen.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Fast lön + rörlig lön
Välkommen med din ansökan och lycka till!
Sökord: Account Manager, Försäljning, försäljningschef, AM, säljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund