OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Coop erbjuder våra kunder och medlemmar ett hållbart och prisvärt sortiment i butiker som utstrålar matglädje. Vi brinner för kundmötet och vår vision är att vara den goda kraften i matsverige.
Arbetsuppgifter
Som Säljchef på Coop ansvarar du för butikens samtliga områden inom det personliga kundmötet. Du ingår i butikens ledningsgrupp och har utöver ditt ansvar för försäljningen i butiken ett gemensamt ansvar tillsammans med övriga i ledningsgruppen för affärsplan, kundupplevelsen och resultat.
Du har ett övergripande personalansvar och det mest centrala i jobbet innebär att leda och coacha dina medarbetare till en effektiv vardagsdrift.
- Implementera aktuella kategoriinitiativ
- Ansvarig för behovsplaner och arbetsscheman
- Ansvarig för kassa och bemanning
- Säkerställa att alla medarbetare alltid bemöter våra kunder enligt våra baskriterier
- Övergripande personalansvar med rehabiliteringsprocesser, medarbetarsamtal och målstyrning
Kvalifikationer/Kompetens
- Gymnasieutbildning krävs
- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Ledarutbildning eller ledarerfarenhet
- Arbetat inom dagligvaruhandeln krävs
- Dokumenterad erfarenhet av att leda personal
- Goda resultat av försäljning i detaljhandeln är meriterande
Personliga egenskaper
I din roll som säljchef är du självständig och har ett eget driv. Resultat och kundinriktad. Du kan kommunicera väl i både tal och skrift, är metodisk och strukturerad. Du är uthållig, tydlig i ditt ledarskap och besitter en stor förmåga att kunna coacha och stötta dina medarbetare.
Anställningsform
Tjänsten är ett vikariat på 1,5 år och heltid 40 timmar per vecka med start omgående. Det finns väldigt goda chanser för rätt person till fortsättning efter vikariatet är över.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Om oss
Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Kunderna finns i detaljhandelns alla led - lager, logistik, e-handel, butiker och leverantörer. Vi är marknadsledande och har uppdrag i hela Sverige, kontoren finns i Malmö, Göteborg och huvudkontoret i Solna, Stockholm. Koncernen startades år 2000, omsätter 400 MSEK och har 2 000 medarbetare. Storesupport ingår i Svensk Handel och har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund. www.storesupport.se (http://www.storesupport.se/)
Ansökan
Ansökan och rekryteringsprocessen kommer uteslutande skötas av Storesupport. Vi ber er därför att ta all kontakt via oss för denna tjänst. Vi hanterar inga ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär i annonsen. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Har några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss på 08-448 07 00.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jerry Stribrant
0761-27 20 22
Victoria Blomquist
0733- 44 54 51
Anna Wolthon
08-448 07 00
Tina Hamberg
Melodi Haghiri
Lisa Schuman
Jerry Stribrant
Johan Ekström
Alexandra Drakengård
Marion Wågby