OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erik Olsson Fastighetsförmedling AB är marknadens mest innovativa och framgångsrika fastighetsmäklarföretag. Företaget grundades 1997 och har idag drygt 170 anställda med en omsättning på ca 200 MSEK. De närmaste åren räknar vi med en fortsatt tillväxt. Erik Olsson fastighetsförmedling är idag etablerat i Stockholm, Malmö, Lund, Göteborg och Varberg. Genom att ifrågasätta vedertagna metoder och angreppssätt lyckas företaget kontinuerligt ta marknadsandelar och växa.
Till Erik Olssons samarbetsföretag Optihem söker vi nu en innesäljare med ansvar för en av Optihems tre verksamhetsdelar.
Optihem är ett företag inom self storage och optimering av fastigheter inför försäljning. Vi är ett dynamiskt företag präglat av högt tempo och team känsla. I din roll som self storage säljare blir du kundens första kontakt med Optihem och genom ditt specialistkunnande på området och goda känsla för kundservice ger du den bästa service till kunderna när det gäller val av self storage leverantör, förvaringslösningar och försäljning av flyttillbehör. Du kommer själv att ansvara för self storage delen av företaget.
För att lyckas måste du vara en självgående lagspelare som brinner för att göra affärer och drivs av att nå dina och företagets mål. Du är säljande, seriös, förtroendeingivande samt har hög känsla för service. Du är en mycket god lyssnare, positiv och lättsam samt har lätt att skapa kontakter. Med anledning av din roll som self storage säljare bör du ha en självgående drivkraft då du har helhetsansvaret för att etablera affärsrelationer med kunder i Stockholmsområdet. Arbetet är mycket självständigt och ställer stora krav på din personlighet och motivation.
DINA ARBETSUPPGIFTER
* Du sköter självständigt ett self storage lager om 1 200 kvadratmeter
* Du ansvarar för att möta beläggningsmålen på anläggningen
* Du arbetar i ett högt tempo både med detaljfrågor och med ansvar för den övergripande verksamheten och ser till att anläggningen har en hög beläggningsgrad och ger ett gott intryck
* Du ansvarar för att den dagliga verksamheten utförs, inklusive administrativa uppgifter, så att verksamhetens mål uppnås
* Du ansvarar för att följa upp förfrågningar och sena betalare
DIN PROFIL
* Vi siktar högt och söker dig som redan skapat stordåd i en försäljningsorganisation
* Du har en stark drivkraft och engagemang i jobbet och lätt för att kommunicera med kunder och kollegor
* Du är flexibel och har förmåga att arbeta med flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö
* Du har en vilja till förändring och att lära nytt
* Du är duktig på att planera ditt arbete och din dag
* Du är målinriktad, har en vilja att komma till avslut och är resultatfokuserad
DINA KVALIFIKATIONER
* Du arbetar idag inom handel eller service och har minst två års erfarenhet från branschen samt genuint intresse och kunskap för försäljning och kundservice
* Du har erfarenhet från försäljningsverksamhet och har en god känsla och kunskap för kundservice
Tillsättning enligt överenskommelse, dock senast 1 juni
Fast + provisionsbaserad lön
Anställningsform visstidsanställning 6 månader med chans till förlängning
Kontaktpersoner på detta företaget
Fahim Farouq
073 514 44 75
Maria Bonerud Zettergren
0709 – 223 270
Caroline Uhlin, Projektledare Marknad
caroline.uhlin@erikolsson.se
Anna Lindström
070-723 82 50
Rekryteringsansvarig Maria Bonerud Zettergren
0709 – 223 270
Kontorschef Leo Johansson
0733-47 63 20
HR-Chef Caroline Pedersen
08-55551300
Chef Mäklarservice Fahim Farouq
073 514 44 75
Teamledare Säljstöd Anna Lindström
070-723 82 50
VD Erik Olsson
070 760 66 00 eller erik.olsson@erikolsson.se