OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en framgångsrik säljare, ledare eller entreprenör som är nyfiken på en ny utmaning? Då kan denna roll som säljande VD vara nästa steg för dig!
NetJobs Group AB är ett svenskt tillväxtbolag som hjälper arbetsgivare med digitala jobbannonserings- och employer branding lösningar i syfte att attrahera, engagera och rekrytera rätt kandidater. Läs mer på www.netjobsgroup.com (https://career.netjobs.com/jobs/www.netjobsgroup.com)
Vi är på jakt efter en ambitiös person med goda dokumenterade säljresultat från en mindre startup tidigare, Försäljningschef eller liknande som varit framgångsrik i sin roll som Account Manager / Key Account Manager. Stor fördel är om du har erfarenhet från rekryteringsbranschen samt har många kundrelationer inom branschen.
I början kommer huvudfokus vara på att driva försäljningen mot främst nya kunder, bygga företagets varumärke på marknaden och därefter successivt rekrytera personal för att skapa tillväxt i företaget. För att trivas i rollen bör du gilla högt tempo och vara resultatfokuserad!
Om rollen
I denna roll som VD har du det övergripande ansvaret att bygga upp vårt dotterbolag inom rekrytering. Tillsammans med styrelsen formulerar du förutom kortsiktiga delmål även långsiktiga strategiska mål som leder till affärsmässig utveckling för bolaget.
Då vi är ett litet företag med ”höga” tillväxtplaner behöver vi en mycket säljinriktad VD. Som VD för företaget kommer du i stor utsträckning att själv arbeta med försäljning för att bidra till företagets tillväxt.
Ansvarsområden:
- Ansvar för att bearbeta nya kunder och marknader
- Strategiskt ansvar för bolagets utveckling
- Strategiskt ansvar att säkerställa leveransen till våra kunder
Arbetsuppgifter:
- Leda företaget i den dagliga verksamheten.
- Mest tid läggs på nykundsbearbetning och försäljning tillsammans med övriga säljare som skall rekryteras.
- Övergripande ansvar som innebär att hantera ekonomi, resultat och budget.
- Vara föredragande för styrelsen.
Kvalifikationer
Vi söker efter dig som är resultatorienterad, älskar sälj, drivs av att nå uppsatta mål. Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad, engagerad i ditt arbete, noggrann och har lätt att skapa förtroende.
Krav för rollen:
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom försäljning
- God förmåga sälja tjänster på konkurrensutsatta marknader
- God förmåga att utveckla en organisation
- God förmåga till affärsutveckling, produktförsäljning, B2B
- Erfarenhet av budget- och resultatansvar
- God kommunikativ förmåga. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
- God administrativ förmåga
Meriterande:
- Erfarenhet av att bygga upp en startup
- Erfarenhet av försäljning av liknande tjänster
- Erfarenhet av försäljning mot likande kundgrupper
Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ansök till:
niklas.eriksson@netjobs.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Head of online Dan Lorin
Niklas Eriksson
08 678 74 20
Niklas Eriksson
0735 125 517
Dan Lorin
Michell Papp
Dan Lorin
Johan Hultgren
Isabella Johansson
Emil Widholm
Daniel