OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.
Nu kanske du undrar hur Telias Kundservice skiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov. Vårt mål är att leverera en kundupplevelse i världsklass. Därför anställer vi fler engagerade medarbetare till Telias Kundservice för Bredband.
I den här rekryteringen kommer du att börja din anställning med en utbildning på ca 5 veckor med start vecka 8. Därför söker vi dig som har möjlighet att börja hos oss 17 februari. Vi vill dock poängtera att vi även arbetar proaktivt rekrytering av Kundrådgivare och har utbildningsstarter löpande under året 2013.
Vi erbjuder dig
* Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
* Du kommer att arbeta i Telias kundservice som är innovativ, modig och framåt
* Som en introduktion får du en gedigen utbildning inom våra tjänster och erbjudanden, sälj och de system du kommer att använda
* Vidare utbildas du kontinuerligt för att kunna behålla och utveckla dina goda kunskaper
* Som sporre erbjuder vi förutom fast grundlön, goda chanser till hög bonus och tävlingar på person- och teamnivå
* På sikt finns möjligheten att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia!
Dina arbetsuppgifter
Vi skall vara genuint serviceorienterade inom den svenska bredbandsaffären med inriktning på att vinna tillbaka och behålla privatkunder som är på väg att lämna Telia som kund.Vi ger excellent service och skapar nöjda kunder.Vi vinner tillbaka och behåller kunder genom att informera, ge råd och sälja nya tjänster oavsett ingång.Att genom ett affärsmässigt agerande bidra till en lönsam konsumentaffär.
Du kommer att hantera inringande annulleringsärenden avseende privatkunder genom Telias olika kundingångar och vända kunden till att stanna kvar/alternativt lämna med kvalitet. Ärenden kommer via telefon, mail eller annan ingång och kan omfatta bland annat nedgradering, att kunden har ångrat sitt köp eller vill byta sitt kanalpaket. I kundmötet ska du kunna förstå skälet till att kunden vill säga upp sitt avtal och argumentera för att få kunden att ha kvar sin lösning. Arbetsuppgifterna varierar utifrån kundens och verksamhetens behov vilket kräver djup kännedom om de olika erbjudanden som finns, helhetstänk och flexibilitet.
Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. 1-3 års arbetslivserfarenhet av försäljning och kundkontakter. Du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet och är van att arbeta i olika datasystem. Det meriterande med högskoleutbildning och säljutbildningar. Vidare är det till stor fördel om du har goda kunskaper i Telias produktportfölj för CO Konsument samt ser vi gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom Telia.
För att lyckas i denna roll förstår du vikten av en nöjd kund och har du troligen tidigare erfarenhet av Win-back. Bland dina personliga egenskaper och förutsättningar finner vi följande:
* Retorik - god kommunikativ förmåga i tal och skrift
* Argumentationsteknik - kunna stå upp för sina åsikter och även påverka andra
* Förmåga att genomföra en övertygande förhandling och samtidigt uppfatta köpsignaler
* Du är engagerad och driver mot uppsatta mål
* Du är stresstålig genom att kunna utföra produktivt arbete i situationer och i en miljö där arbetstakten varierar kraftigt
* Du skall kunna handla och snabbt fatta beslut som möter kundens behov för att få kunden att vilja fortsätta vara kund hos Telia
* Du har förmåga att genomföra svåra säljsamtal ofta med tekniska inslag på såväl svenska som engelska
* Affärsmannaskap
* God förmåga att skapa resultat samt har lätt för att samarbeta med andra.
Ansökan
Du skickar in din ansökan via länken nedan, ”skicka ansökan”.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Rekryterare Rebecka Salomonsson 072-522 17 11.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen till oss på Telia!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Hedin
+46 8-504 533 83, +46 72-206 83 83
Ida Wärmefors-Norrby
+46 705808290
Rebecka Salomonsson
+46 725221722
Jessica Laos
+46 31-3414888
Anna Stålmann
+46 72 553 40 34
Per Sommarin
Marie Salebäck
Liselotte Olsson Leijon
Anna P. Johannsson
Johan Elwing
+46 31-3413325 , +46 70-2808325