OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arctic Paper Munkedals AB är beläget i Bohuslän, vid Örekilsälven. Älven är en av Sveriges lax rikaste, och mynnar ut i landets enda tröskelfjord, Gullmarn.
Här produceras obestruket grafiskt papper av hög kvalitet under varumärket Munken och Amber. De är miljövänliga och ett idealiskt val för företag som vill förmedla ett genuint naturligt intryck genom sitt tryckta material. En stor del av hemligheten bakom vår framgångsrika papperstillverkning är vår rika tradition som går tillbaka ända till 1870-talet.
På grund av brukets känsliga läge blev vi i ett tidigt skede intresserade av att anpassa vår produktion och vårt miljöengagemang efter den omgivande naturen.
Vi är en del av koncernen Arctic Paper. Koncernen är en av Europas ledande pappersindustriföretag inom högkvalitativt grafiskt finpapper. Företaget har produktionsenheter i Sverige och Polen och försäljningskontor runtom i Europa.
Säljkoordinatorn är länken mellan kund och bruk som medverkar aktivt i försäljningsprocessen med god tillgänglighet, och hög service. Kunden ska känna och veta att vi på Arctic Paper alltid gör vårt yttersta. Tjänsten är en central servicefunktion placerad i Munkedal med relationsbyggande i fokus. Du kommer att sitta tillsammans med dina kollegor i öppet kontorslandskap.
I uppgiften att koordinera verksamheten kommer du aktivt arbeta med order- och offerthantering i form av kundservice mot den skandinaviska marknaden men även mot säljkontor i Europa. Utveckling och effektivisering av daglig verksamhet, system och arbetsmetoder. Skapa och tillhandahålla statistik, kalkyler och teknisk information.
Din kompetens
Vi ser gärna att du har utbildning lägst på gymnasienivå. Då vi är ett internationellt företag krävs att du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Behärskar du ytterligare språk så är det meriterande. Du skall ha god vana vid datorer och kunna kommunicera på ett gott sätt med våra kunder via telefon och även ha arbetat i kundrelaterade system.
Meriterande är även om du har arbetat med logistik. Vi ser gärna att du har kundsupporterfarenhet, gärna från något led i B2B. Då vi är inne i en process med utveckling och förbättringar av våra processer ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en förändringsprocess.
Du som person
Du har en positiv inställning och självklart tycker du om att ge service med en hög grad av servicenivå. Då vi är ett team som arbetar tillsammans skall du tycka om att samarbeta och med en hög grad av känsla för att bidra till gruppens arbete och vara en del av gruppen. Då vi har varierande grad av arbetsbelastning, så måste du ha förmåga att stundtals kunna arbeta under press och vara stresståligt.
Stor vikt kommer därför att läggas på dina personliga egenskaper och på att kunna smälta in i nuvarande grupp.
Vi erbjuder en tjänst med fokus på kunden i ett företag med möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev, via vår hemsida senast den 13 Augusti 2021. Frågor besvaras av rekryterande chef Johan Stengård Customer Service Manager, tfn: 0733-217 203 eller Eva-Lena Petersson Sales Director, tfn: 0733-217 010
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tills vidare. Månadslön, individuell lönesättning
Arbetsform: Heltid, dagtid.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Fackligkontakt person:
Unionen: Jeannette Carlson , tfn 010 - 451 7295
Anmäl ditt intresse på vår hemsida nedan.
www.arcticpaper.com
För att söka tjänsten, skall du gå in via vår hemsida och fylla i din ansökan.
Urval och tillsättning kommer att ske fortlöpande och sista ansökningsdag är den 13 augusti 2021.
Observera att vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Produktionschef Mattias Wigelius
0524 17172
Chef MekService Stig-Arne Östlund
052417105