OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som säljkoordinator arbetar du varierat över hela försäljningsområdet och stöttar säljarna i de olika processerna. Du kommer framför allt jobba med vår försäljningschef och våra 5 säljare men även med en del kollegor från andra avdelningar och ibland även med våra kunder. Tjänsten innebär med andra ord många kontaktytor och brett samarbete både inom och utanför organisationen. Du förstår försäljnings- och projekt/leveransprocessen och ser vilka saker som behöver göras i de olika stegen vilket skapar förutsättningar till att effektivisera och till och med utveckla försäljningen. Tjänsten ingår i säljteamet och rapporterar till försäljningschefen.
Som säljkoordinator arbetar du bland annat med:
• Avtalshantering
• Offertarbete
• Projektledning och administration av mindre projekt
• Hjälpa till vid fakturering
• Hantera vissa avtalsfrågor och uppdatering av prislistor
Arbetet innebär både att arbeta övergripande och sammanhållande samtidigt som det i vissa delar ställer krav på att hantera detaljer och strukturera specifika moment.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet inom försäljning och som trivs i en koordinerande roll. Har du erfarenhet från projektledning sedan tidigare är det starkt meriterande likaså om du har erfarenhet från fordonsbranschen. Du tycker om och har vana från att jobba i både säljstödsystem och affärssystem för att du ser vikten av att allt hänger ihop; från första förfrågan till en slutfakturering. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du prestigelös, service minded och ansvarstagande. Du har lätt för att ta kontakt med andra människor och skapar bra långsiktiga relationer. Att arbeta varierat från övergripande till detaljnivå är något du efterfrågar och trivs med. Du har en noggrann och analytisk sida vilket behövs för att hanterar många belopp som är viktiga för ett lyckat arbete. Vidare ser vi att du har en god förmåga att arbeta proaktivt och ser vad som behöver göras.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 17/8 2022. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Varför FordonsData/Imaweb?
På företaget arbetar vi Tillsammans, med visionen att vara den självklara parten för smarta affärslösningar i fordonsbranschen. Vårt arbetssätt genomsyras av Affärsmässighet och Glädje. Vi tror på bra worklife balance och på att skapa ett hållbart arbetsliv och ger dig därför möjlighet att bland annat träna en timme i veckan på betald arbetstid och att arbeta viss tid på distans. Hos oss får du också en mycket förmånlig pensionsavsättning, 6 veckors semester, friskvårdsbidrag och subventionerad lunch. Det finns goda utvecklingsmöjligheter och vi har en årlig utbildningspott som säkerställer din och företagets kompetens och fortsatta utveckling. Vårt trivsamma kontor ligger i Lund, lättillgängligt både med bil och kollektivtrafik ute vid E22:an.
Om FordonsData Nordic AB
FordonsData Nordic AB är ett IT-företag med 30 års lång erfarenhet av utveckling och implementering av affärssystem och säljstödsystem samt andra digitaliseringslösningar för fordonsbranschen. Företaget har idag 120 medarbetare och ingår i den internationella koncernen Imaweb med drygt 800 anställda i 12 länder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Schultz