Säljkoordinator

Säljkoordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en bred koordinerande roll där du har kontakt med kunder och inköpare? För rollen som Säljkoordinator söker vi dig som trivs med att samordna och arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Är du också en noggrann och lösningsorienterad person? Då kan vi ha tjänsten för dig. Nu söker vi en Säljkoordinator till Charkuterifabriken i Halmstad.

Om vår kund
Charkuterifabriken Sverige AB startades sommaren 2011, då med namnet Nordströms Sverige AB, vilket ändrades till det nuvarande namnet hösten 2015. Trots att vi är ett ungt företag har vi både stor rutin och kunskap med en ägarkonstellation som har arbetat i branschen sedan 1970-talet. Vi specialiserar oss på att tillverka och skiva smörgåsmat och ölkorv av högsta kvalitet. Samtidigt som alla våra rökta produkter är rökta på spån enligt gammal tradition, är innovation mycket viktigt för oss och vi har därför en hög investeringsgrad i den senaste teknologin.
Kvalitet och miljö är viktigt för oss och ligger oss varmt om hjärtat.
Ni kan läsa mer här : http://charkuterifabriken.se/om-oss/

Dina arbetsuppgifter
En bred koordinerande roll där du har kontakt med kunder och inköpare. Som Säljkoordinator är dina främsta arbetsuppgifter att arbeta med:

*Orderhantering. Manuell orderläggning, för stora kunder finns automatiserade orders.
*Viss fakturering.
*Prognosarbete för produktion och sälj. Siffror, prognoser och information kring kampanjer och ordrar kommer in från kunderna som lägger grund för produktionsplaneringen. En viktig uppgift eftersom man tillämpar ”Just in time” som planeringsstrategi. Mallar och rutiner fungerar väl.
*Produktionsplanering
*Leveransbevakning
*Koordinering av t.ex. etiketter och förpackningar.
Du kommer att arbeta nära produktionschefen som ansvarar för inköpen
Verktyg som används frekvent i ditt arbete är framförallt Officepaketet och affärssystemet Garp.


Din profil
Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad och trivs i en koordinerande roll. Du har förmågan att hantera flera processer samtidigt med noggrannhet, samt drivs av att hitta lösningar. Då arbetet innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att samarbeta. Svenska och engelska i tal och skrift är därför ett krav. Vidare är du självgående, flexibel och har en vilja att kontinuerligt utveckla ditt arbetssätt.
För att lyckas i rollen bör du ha:
-Erfarenhet av administration, kanske inom inköp eller planering
-Erfarenhet av arbete i något affärssystem och kunna hantera Office 365 med lätthet
-Viktigast av allt: eget driv att att lära sig, nyfikenhet på hur flödet fungerar och noggrannhet i att säkerställa att rätt uppgifter registreras
På Charkuterifabriken arbetar man som ett tajt lag och här kommer du att få lära dig om en spännande bransch av mycket erfarna kollegor. Placering är på kontoret i Halmstad och arbetstiden är Mån-Tor 07.30-16.30, Fre 07.30-15.00.
Varmt välkommen med din ansökan!
Frågor gällande tjänsten kan ställas till Rekryteringskonsult Madeleine Neidert



Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sökord
Säljkoordinator, Excel, Kundvård, prognos, planering Garp Administratör, Administration, Halmstad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Halmstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Liknande jobb


Säljande assistent

20 november 2024

18 november 2024