Säljkoordinator / marknadskoordinator till Bayn Solutions

Arbetsbeskrivning

Om Bayn Solutions

Bayn Solutions (https://www.baynsolutions.com/sv/) är ett svenskt foodtech-bolag som genom mångårig forskning och innovation utvecklat en egen teknologi för att ersätta och reducera socker i livsmedelsprodukter på naturlig väg. I takt med att hälsointresset ökat under de senaste decennierna i samhället så efterfrågar allt fler konsumenter hälsosammare alternativ för att minska eller utesluta sockret i sin kost. Att reducera eller ersätta sockret är dock betydligt lättare sagt än gjort för livsmedelsproducenter. Att ”mixtra” med framtagna recept påverkar bland annat producenternas produktionsprocesser, produktionskostnader, hållbarhet, smak, aromer och konsistens. Bayn har utvecklat en avancerad lösning som ersätter socker 1:1 med naturligt sötade växtfibrer, EUREBA®. (https://www.baynsolutions.com/sv/om/bayn) Det innebär just minimal påverkan på livsmedelsproducenternas verksamhet och med bibehållen smak, konsistens och kvalitet på slutprodukterna. På det här sättet håller Bayn på att lösa en av livsmedelsbranschens allra största utmaningar samtidigt som företaget skapar samhällsnytta genom att i erbjuda konsumenter hälsosammare alternativ, oavsett om det handlar om mat, konfektyr eller dryck. Ambitionen är att växa kraftigt under de närmaste åren både genom organisk försäljning och förvärv och bli en ledande helhetsleverantör av socker- och kalorireducerade livsmedel. Bayn är ett dotterbolag i företagskoncernen Humble Group (https://humblegroup.se/). Bland systerbolagen finns varumärken som The Humble Co., Tweek Sweets, Naty, Wellibites, Pändy med flera.

Humble Group är listat på First North och aktiens utveckling har varit mycket positiv under de senaste åren och marknadstrenden för socker-reducerade livsmedel förväntas öka kraftigt kommande år. Läs mer om Humble Group här (https://humblegroup.se/) och reportaget om Bayn Solutions grundare Lucy Dahlgren här (https://www.baynsolutions.com/sv/bayns-grundare-om-foretagets-fodelse/200222).

Positionen
Som Sälj & Marknadskoordinator så kommer du att fungera som en länk mellan Bayns marknadsavdelning respektive säljavdelning. Det är en bred roll som är viktig för att säkerställa att marknadsteamet fokuserar sina marknadsföringsinsatser mot rätt målgrupp och att säljteamet får relevanta leads att arbeta med. Här kommer en sammanställning:

Marknadsanalys & research
- Research och identifiering av relevanta potentiella kunder på global nivå.
- Research och identifiering av rätt beslutsfattare.
- Identifiera leads köpprocess.
- Identifiera FAQ:s från marknaden.
- Identifiera vilken typ av innehåll respektive leads behöver och efterfrågar.
- Identifiera rätt taktiska aktiviteter baserat på intressesignaler från leads.
- Bidra till utveckla kommunikationen av CVP (customer value proposition) baserat på marknadens efterfrågan och behov.
- Bidra med idéer till marknadskampanjer och innehåll.
- Söka efter och hålla sig à jour med branschnyheter.

Leadskvalificering (via telefon/email/LinkedIn)
-Utgående kontakt till leads (outbound leads) via mail/telefon/LinkedIn (discovery calls, uppföljningssamtal, förse leads med relevant information och svar på frågor/presentationer samt mötesbokning åt AE:s).
- Inkommande förfrågningar från leads (inbound leads) via email och telefon (discovery calls, uppföljningssamtal, förse leads med relevant information och svar på frågor/presentationer, samt mötesbokning åt AE:s).
- Connecta med relevanta kontaktytor hos leads på LinkedIn.
- Publicera egna värdeskapande inlägg på LinkedIn (bygga thought leadership).
- Inleda dialoger med rätt påverkare och beslutsfattare via LinkedIn.
- Marknadsföra och engagera leads om att signa upp på nyhetsbrev/magasin etc

Administration
- Registrera och uppdatera nya leads och kontaktuppgifter.
- Uppdatera affärshändelser.
- Registrera och uppdatera att-göra-uppgifter.
- Lista prioriterade aktiviteter.
- Sortera leads utifrån kvalificeringsgrad MQL à SQL.
- Ta fram target account för olika marknader.
- Följa target accounts på LinkedIn och relevanta medier (för att hålla sig à jour).

Erfarenhet & kompetens
För att lyckas i rollen som Sälj & Marknadskoordinator kommer vi prioritera kandidater som:

- har arbetat med försäljning eller marknadsföring inom B2B sedan tidigare.

- har minst 1 års erfarenhet av att arbeta i CRM-, eller marketing automation system. - har ett stort intresse för digital marknadsföring eller B2B-försäljning.

- framför allt har följande egenskaper; strukturerad, analytisk, nyfiken och socialt kompetent.

- flytande engelska i tal och skrift.

Rekryterande chef på Bayn Solutions är Mats Källqvist, VD.

Anställningsvilkor
Bayn har som mål att rekryterad kandidat skall starta senast i Q3 2022. Omfattningen på tjänsten är på heltid med utgångspunkt från deras kontor på Södermalm i Stockholm.

- Fast månadslön (förhandlas individuellt) + bonus.
- Pension
- Semester
- Friskvård
- Nödvändiga arbetsverktyg.

Headhuntinguppdraget genomförs av Closers AB och ansvarig för uppdraget är Pontus Gustavsson som nås på pontus.gustavsson@closers.se vid eventuella frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 9 november 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024