OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Next Step
Next Step står idag inför en mycket expansiv fas, där du nu har möjlighet att vara med när vi utvecklar framtidens bostadsområde i trä och vara vår representant mot våra kunder. Hos oss arbetar du i faser, snarare än ett dedikerat projekt, vilket gör att du kan få möjligheten att arbeta i flera olika projekt men du kommer inledningsvis ha stort fokus på Wendelstrand.
Om tjänsten
Som Säljkoordinator säkerställer du, tillsammans med mäklare, att våra kunder får den allra bästa kundupplevelsen från tidigt skede till det att våra kunder flyttar in i sina bostäder. Du har huvudsakligt ansvar för kundkommunikationen och att vi levererar den service vi lovar under säljprocessen. Du kommer att ingå i marknadsavdelningen men arbeta mycket tätt ihop med mäklare samt projektgrupperna. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och att få en kollega som vill utvecklas tillsammans med oss. Utöver detta består relationerna av bostadsintressenter, kunder, mäklare, reklambyråer samt övriga samarbetspartners.
Du har kontakt och säkerställer att våra kunder får löpande information och uppdatering genom processen. Detta genom att ta fram nyhetsbrev, ha kontakt via våra kanaler samt planera och genomföra events, kundträffar, byggplatsbesök och tillträden. Du kravställer mäklare att leverera på uppsatta mål och avtal. Du tar fram försäljningsmaterial och övrigt underlag för att kunden ska få den allra bästa kundresan och hanterar säljprocessen, allt från bofaktablad till tillval. Du sköter administration i CRM-system och deltar i bostadsprojektgrupper ledda av projektutvecklare samt teamledare.
Din profil & bakgrund
Du är van vid att självständigt driva ditt arbete framåt och samarbeta med många olika personligheter. Du är alert, strukturerad och en god kommunikatör både verbalt som i skrift. Det ligger alltid i ditt intresse att erbjuda bra service och skapa en god kundupplevelse. Du är resultatorienterad, affärsmässig och får saker gjort. Utöver detta är du orädd och triggas av att gå utanför din comfort zone. Som person besitter du dessutom egenskapen att arbeta strukturerat samt att utveckla relationer.
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område exempelvis, service-, mäklar- eller marknadsföring, alternativt har du skaffat dig likvärdig kompetens i arbetslivet
Du har erfarenhet av kundorienterad försäljning
Du har branscherfarenhet
Du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system
Du har körkort
Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med sex månaders provanställning, med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Vill du veta mer?
Har du vidare frågor om tjänsten kan du kontakta vår Head of People & Culture, Linnéa Rizvanovic på Next Step som ansvarar för rekryteringsprocessen, genom att skicka ett mejl till linnea.rizvanovic@nextstep.se.
Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.
Varmt välkommen med din ansökan!