OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DigitalRoute är ett av Sveriges snabbast växande företag inom telekom. Vi är teknikledande inom främst billing mediationoch dataintegrering med vår mjukvara, MediationZone. Cirka 260 ledande företag runt världen använder vår produkt.
Vår företagskultur karakteriseras av entreprenörskap i en internationell miljö. Vi har hög teknisk expertis och är mycket resultatorienterade. Förtroende, teamarbete och ömsesidig respekt är också viktigt för oss. Att arbeta på DigitalRoute kan vara krävande, men är också väldigt utvecklande och belönande.
Vi är ca 150 kollegor med bas på vårt huvudkontor i Stockholm, regionskontoren i Atlanta och Kuala Lumpur eller något av lokalkontoren i Helsingfors, Singapore, Paris, Dubai eller Seoul. Vi är ett privatägt bolag som är uppbackade av ett riskkapitalbolag.
Vill du vara med och bygga vidare på framgångssagan DigitalRoute?
Vårt säljteam för Europa, Mellanöstern och Afrika behöver förstärkning med en säljande koordinator.
Ditt ansvar kommer att vara att stödja säljteamet administrativt, men du kommer även ansvara för utvecklingen och förvaltning av några kunder.
Det administrativa handlar bl a om att säkerställa att vi har aktuella och uppdaterad kundregister, har korrekta och uppdaterade avtal, lämnar korrekta offerter, sammanställer rapporter och skapar presentationer.
Du kommer tillhöra säljorganisationen och du är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm. Då vi har kontor över hela världen kan resor i jobbet förekomma.
Vi söker dig som har passion för att jobba med administration och samtidigt vill arbeta med försäljning. Du har en gymnasieutbildning och kanske också har byggt på den inom lämpligt område. Du talar och skriver engelska obehindrat och kanske också har goda kunskaper i Franska, Spanska, Portugisiska eller Arabiska.
Vi tror det viktigaste är personligheten. Som person är du prestiglös och tar tag i både högt och lågt, du har lätt för att bygga relationer både internt och externt och är diplomatisk och van att prioritera och argumentera för företagets bästa intressen. Du är självgående, organiserad och van att ta ansvar och ägarskap för att säkerställa effektiva processer kring arbetet i och med systemen. Du är intresserad av och har en känsla för olika arbetskulturer.
Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år med möjlighet till förlängning/tillsvidareanställning.
Har du funderingar är du välkommen att kontakta Per-Erik Johansson, Head of Sales EMEA på telefon 0733-358496, eller Mikael Bäckström, HR, på telefon 0704-268340.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Bäckström