OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden:
STRAX Nordic AB är en marknadsledande global specialist inom mobila tillbehör. De har två kompletterande verksamheter - egna varumärken och distribution (retail- och onlinebaserade marknadsplatser) - där livsstilsaudiovarumärket Urbanista är flaggskeppet tillsammans med de licensierade varumärkena inom Adidas.
STRAX Nordic AB grundades 1995 i Miami och Hongkong och har sedan dess vuxit världen över. I dag har STRAX Nordic AB cirka 200 anställda i 12 länder, med operativt huvudkontor och logistik- och distributionscenter i Tyskland. STRAX Nordic AB är noterat på Nasdaq Stockholm.
Om rollen:
Vi söker nu en säljkoordinator till STRAX Nordic AB:s distributionsverksamhet med start 1 september för ett föräldravikariat. Detta är en bred och varierande roll där fokus ligger på att supportera säljarna i deras dagliga aktiviteter. Du kommer att koordinera, planera och strukturera upp säljflödet, besvara frågor från både kunder och den interna organisationen samt hantera alla administrativa uppgifter på säljavdelningen. Du tillhör ett team på tre säljare och rapporterar till försäljningschefen.
Dina arbetsuppgifter omfattar även:
- Hantera ordrar och beställningar
- Hantera reklamationer, krediteringar och garantiärenden
- Följa upp leveranser och ha koll på lagersaldo
- Förbereda statistik och rapporter
- Administrera och följa upp ärenden i systemet
Kvalifikationer:
Vi söker dig som arbetat administrativt och brinner för service och kundrelationer. Du är strukturerad, noggrann och trivs i en snabbfotad miljö där förändring är i fokus. Du har lätt för att byta fokus och är flexibel i ditt arbetssätt.
Vi ser även att du som person är positiv, ansvarsfull och trivs att arbeta i ett mindre bolag. Du vill bidra till en härlig gemenskap i teamet och trivs i en bred roll med flera ansvarsområden.
Rollen innebär mycket kontakt med både kunder, den interna organisationen samt leverantörer i både Sverige och utomlands. Deras lager finns i Tyskland och det förekommer även mycket kontakt med lagret för att säkerställa leveranser och för att kunna besvara frågor från kunder.
Arbetstider, omfattning och tillträde:
Detta är ett vikariat med start den 1 september 2020 och beräknas pågå i ca 1 år. Det kan eventuellt finnas möjlighet till förlängningen efter denna period. Arbetstiderna är 9-17 och man utgår från en 37,5 timmars arbetsvecka. Det finns även möjlighet till flextid. STRAX Nordic AB har nyligen flyttat in till nya fina lokaler mitt i City vid Hötorget.
Du kommer under tiden för vikariaten vara anställd hos oss på HERO.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av Alisha Baig, alisha.baig@hero.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445