Säljkoordinator – Telge Nät

Arbetsbeskrivning

Vill du växa med en hel stad? Ja, Södertälje växer verkligen, och med staden dess infrastruktur. För att möta utvecklingen söker vi nu en affärsfokuserad säljkoordinator som utvecklar sälj- och arbetsprocesser hos oss. Vågar vi välja varandra?  

 

Så här säger Maria Kullberg, rekryterande chef om rollen: Vi söker dig som är affärsfokuserad och vill utveckla sälj- och arbetsprocesser. Du brinner för att hitta förbättringar och vill driva säljkampanjer och kundaktiviteter för att skapa vardagsmagi för våra kunder. Som säljkoordinator får du både ett roligt som omväxlande jobb tillsammans med ett fantastiskt team. Vi har många spännande möjligheter i form av nya produkter och tjänster framför oss och jag hoppas att du vill vara med oss på den resan.

 

Arbetsuppgifter och ansvar
Enheten Anslutning och Försäljning ansvarar för Telge Näts säljprocess och är våra nya kunders första kontakt. I rollen som säljkoordinator kommer du aktivt stödja säljprocessen för samtliga våra produkter samt utveckla och förbättra vårt CRM-system med fokus på affärer. Du är samordnare och till viss del ägare kring administration av avtal och andra kundrelaterade dokument samt stöd till enhetschefen kring rapportering. Du förvaltar säljprocessen, bidrar till övergripande rapportering till företagsledning och följer upp försäljningen inom enheten. Du är aktiv och drivande i säljkampanjer och kundaktiviteter tillsammans med ansvarig säljare och marknadsenheten.

Som säljkoordinator stöttar du våra säljare och anslutningsingenjörer och har en nära och tät dialog med andra enheter inom Telge Nät, allt för att få en så enkel och smidig process för kunderna.

 

Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som alltid jobbar för att driva och utveckla affären inom våra respektive områden. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands för att lära mer av.

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att passa i den här rollen behöver du ha minst gymnasieutbildning men gärna någon form av eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning (B2C och B2B), att arbeta i CRM-system samt har stort kundfokus.  Du har en hög service- och kvalitetskänsla samt god social kompetens.

Du har lätt för att skapa och underhålla relationer, trygg i dig själv och lojal, Du söker ständigt förbättringar och kan ta egna beslut.

Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och engelska i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet behövs för den här tjänsten.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och eller erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: LEAN, processarbete, avtalshantering och branschvana inom el, stadsnät, fjärrvärme eller VA-området.

 

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester och bakgrundskontroller bland alla våra medarbetare.

 

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden så ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 20 december 2023.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det Maria Kullberg du ska kontakta, på 08-550 227 36. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Anette Ahlford dig med, du når henne på 08-550 212 07. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Dillman

Johan Ekwall

Peter Rohberg
08-550 222 29
Marie Rönn Salander

Johanna Göransson

Cecilia Weistrand

Lena Sköld

Mattias Omberg
+46 0855022021
Johan Fagerlund

Ylva Gustavsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Nät AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2023
  • Ansök senast: 20 december 2023

Besöksadress

Holmfastvägen 31
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


APL- samordnare

APL- samordnare

16 december 2024

International Sales Coordinator

International Sales Coordinator

16 december 2024

Sales Advisor 5h - Temporary contract

10 december 2024

9 december 2024