Säljkoordinator till Eskilstuna

Säljkoordinator till Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu letar vi efter dig som tidigare har arbetat inom order och logistik, kanske har du idag erfarenhet från en koordinerade roll. Som säljkoordinator är du en viktig spelare för vår kund och dess återförsäljare. Du kommer att vara den person alla vänder sig till inom order och logistikfrågor. I den här rollen kommer ditt stöd och din förmåga att lösa återförsäljarnas utmaningar vara en viktig del för kundens verksamhet. Låter det här som jobbet för dig? Tveka inte sök tjänsten redan idag! Uppdraget starar redan i mars och kommer att pågå september ut. 


Här får du arbeta i en global organisation där dina kontaktytor kommer att sträcka sig över hela Europamarknaden. Här ligger man i framkant inom sin bransch och strävar ständigt efter utveckling och nya idéer. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Stödja den Europeiska regionen och dess internationella återförsäljare med daglig beställning av delar och logistiska frågor.


Hantera orderprocesser och system som ingår.


Utföra återställningsaktiviteter tillsammans med exempelvis service och återställningsgruppen, upphandlingsteamet och påfyllningsteamet.


Säkra och utveckla det tvärfunktionella samarbetet och processerna med globala funktioner och Group Truck Operations genom hela leveranskedjan.


Stödja region EU / Internationella marknadsområden i utbuds- / logistikfrågor.
 
 Säkerställa återförsäljarkompetensen i processhanterings- och beställningssystem och utföra utbildning inom återförsäljning. 


Aktivt arbeta med förbättringsaktiviteter inom organisationen såväl som med återförsäljarna.


Enstaka resor krävs



Arbetstider
Heltid  måndag till fredag 08.00-17.00, perioden mars till september 2021 

Kvalifikationer
Vi ser att du för den här tjänsten har en examen inom logistik eller annat relevant område eller relevant arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du behärskar engelska flytande både i tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från internationell kundsupport gärna från eftermarknadsbranschen. Det är också till fördel om du har goda kunskaper inom systemstödverktyg som Excel, Power BI, Qlick view och du känner dig bekväm att arbeta i en komplex IT-miljö. 


Som person är du en lagspelare med goda kommunikativa förmågor, du tycker om att få saker att hända och har inga problem att fatta egna beslut. Du har en positiv inställning och du är nyfiken på att ta på dig nya uppgifter och olika utmaningar. Du är en person som känner dig bekväm med att hantera många parallella aktiviteter och är stolt över att lösa problem för våra kunder.


Vi tror att kontinuerlig förbättring ligger i din natur; du värdesätter kvalitet, tillåter dig att bli inspirerad och ha en “kan göra” -attityd. Du tror på samarbete och interaktion mellan team och roller.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-03-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Sanna Ullbrand, konsultchef, sanna.ullbrand@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


4 oktober 2024

Projektplanerare

Projektplanerare

3 oktober 2024