Säljkoordinator till Fuchs

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får chansen att arbeta koordinerande med varierande arbetsuppgifter? Vi söker dig som är lösningsorienterad, handlingskraftig och trivs med en spindeln-i-nätet-roll!

Om bolaget

FUCHS, en global koncern med rötter i Tyskland, har utvecklat, tillverkat och sålt smörjmedel och relaterade specialprodukter i 90 år - för de allra flesta användningsområden och branscher. Med 58 företag och nästan 5 700 anställda över hela världen är FUCHS-koncernen världens största oberoende leverantör av smörjmedel. FUCHS har över 100 000 kunder, däribland företag inom följande områden: leverantörer till fordonsindustrin, OEM, brytning och prospektering, metallbearbetning, jord- och skogsbruk, luftfart, kraftproduktion, maskinindustri, bygg och transport samt stål-, metall- och cementindustrin, livsmedelsindustrin, glastillverkning och gjut- och smidesindustrin - och många andra.

Med 80 år av innovation och 10.000 produkter är FUCHS Lubricants ett av världens ledande smörjmedelsföretag. De som är FUCHS Lubricants Sverige var tidigare Statoil Smörjmedel. Det betyder att de har infrastrukturen på plats för att kunna hjälpa företag, var de än är. Det betyder också att de har gedigen kunskap om den lokala marknaden, så att de snabbt hittar rätt lösningar för kundens verksamhet. Vill du läsa mer om FUCHS går det bra att göra här (https://www.fuchs.com/se/sv/om-foeretaget/om-fuchs-i-sverige/om-oss/).

Om rollen

I rollen som säljkoordinator arbetar du brett med att bland annat koordinera exportdokumentation från internationella försändelser. Du ansvarar för att registrera beställningar och ordrar i affärssystemet SAP samt verifierar lagersaldon för beställda varor. Du har även en funktion i att samarbeta med leveransavdelningen i frågor som rör varuproduktion. Rollen kommer även innebära att samordna och koordinera distributörs- och leverantörskontakt och stödja kundförfrågningar om leverans och order. En viktig funktion av rollen är att uppdatera prislistor och arbeta ur ett merförsäljande perspektiv gentemot bolagskunder. Du fyller också en viktig funktion i att följa upp försäljningsresultat samt ansvarar för att följa upp och vidta åtgärder vid faktureringsfrågor. Du kommer att arbeta med stora och breda kontaktytor runtom i hela världen.

Om dig

För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat i en liknande roll tidigare inom logistik. Vi tror att du är handlingskraftig, lösnings- och detaljorienterad samt har en framåtsträvande approach. Vidare tror vi att du är en lagspelare som trivs i en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö. Du är lyhörd och prestigelös samt van vid ett högt arbetstempo. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Kvalifikationer

- Minst 2 års erfarenhet av orderhantering eller likvärdig erfarenhet inom logistik
- Flytande i svenska och engelska, såväl tal som skrift
- God dator- och systemvana


Meriterande

- Tidigare erfarenhet av export
- Tidigare erfarenhet av försäljning


Tillträde, omfattning och arbetstider

Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Bolaget arbetar 37.5 timmars arbetsveckor och har sina lokaler på Södermalm i Stockholm. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med goda chanser till att bli övertagen av FUCHS därefter. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024