OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som trivs med administration och kundkommunikation? Nu har du chansen att bli en del av ett företag där du har möjligheter att utvecklas.
Här kommer du bli en del av en familjär arbetsplats med engagerade kollegor. En prestigelös organisation där du med dina kollegor arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service.
Om rollen:
I rollen som säljadministratör kommer du ansvara för att ta emot och hantera olika förfrågningar från kunder. Du kommer att fungera som ett administrativt stöd och vara behjälplig i att skapa underlag och offerter. I rollen ingår även att stötta upp i analysering och ha kontakt med kunder både via telefon och mail där engelska är det huvudsakliga koncernspråket.
Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ta emot, hantera och sammanställa förfrågningar från bolagets kunder
Skapa kalkyler och offerter
Starta upp nya ordrar från kund
Stötta kontoansvariga med diverse analyser
Arbeta i bolagets affärssystem
Ha kontakt med kunder samt interna och externa leverantörer
Din profil:
För att trivs och passa i rollen som säljadministratör ser vi att du har ett administrativt öga. Du är noggrann, strukturerad och gillar att ha ordning och reda, med fokus på service. Du är prestigelös, flexibel och har inga problem att hjälpa till där det behövs. Du har en god förmåga att se helheten och ansvarar för att driva dina arbetsuppgifter framåt. Du är en person som tar tag i saker och agerar lösningsorienterat. Eftersom du kommer att ha kontakt både med medarbetare och kunder behöver du kunna kommunicera på ett tydligt sätt för att förmedla information och inte vara rädd för att lyfta luren vid behov.
Vi söker dig som: Du har en avslutad gymnasieutbildning.
Du har några års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vana att arbeta i affärssystem och med lätthet tar till dig nya programvaror
Mycket goda datorkunskaper i Officeprogrammen med fokus på Excel
Övrigt
Omfattning: Heltid
Startdatum: Omgående
Plats Göteborg
Arbetstid: Mån-Fre kontorstid med viss flexibilitet.
Tjänsten inleds med en anställning via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning hos kunden på sikt.
Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Så välkommen med din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mail, sök via annonsen eller vår hemsida.