Säljkoordinator till Netwest Sweden AB

Säljkoordinator till Netwest Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Netwest arbetar med en hållbar och framtidssäkrad bredbandsutveckling. Med ett långsiktigt ägande i grunden fokuserar företaget på lösningar som håller över tid - Netwest skall vara det självklara, oberoende valet för fiberbaserade tjänster. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla deras verksamhet till nästa nivå. Är du en affärsmässig person med en bakgrund inom administration? Då kan detta vara tjänsten för dig, välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Netwest hittar vägen i Västsveriges fibernät. Stadsnäten är ägare och Netwest finns till för att skapa enkelhet och flexibilitet för operatörer, tjänsteleverantörer och andra som kommunicerar via fiber. Detta gör företaget genom ett hållbart förhållningsätt både socialt, inom ekonomi och miljö. Affärsidén är att de skall ta ett helhetsansvar för förbindelser och fiberbaserade tjänster. Med kunden i centrum och basen i Västsverige skall Netwest genom god lokalkännedom, långsiktigt ägarskap och goda relationer, skapa sammanhängande nät och nya affärer.

Som säljkoordinator är du en del av företagets säljteam, som idag består av två personer. Samarbetet med övriga funktioner i företaget är en naturlig del av rollen och vardagen på Netwest. Rollen kommer att fortsätta att utvecklas i takt med att bolaget växer och förändras. Stödsystem och rutiner utvecklas i samma takt.

Du erbjuds:


* En utvecklande och trevlig arbetsplats i nära samspel med teamet
* En arbetsplats där man värderar att ha kul på jobbet
* Möjlighet till distansarbete och flexibelt arbete
* Privat sjukförsäkring, friskvårdsbidrag & ATF
* Kompetensutveckling


ARBETSUPPGIFTER
I det dagliga arbetet som säljkoordinator ligger allt från att hantera och besvara förfrågningar till att hålla kontakt med både kunder och leverantörer samt att på ett innovativt och kreativt sätt skapa lösningar och affärer. För dig med erfarenhet och intresse av en administrativ roll, finns det många spännande möjligheter att utvecklas både som person och i rollen.

Exempel på arbetsuppgifter


* Besvara och hantera förfrågningar från kunder och till leverantörer
* Hantera ärenden i ärendehanteringssystemet Lime samt branschorganisationens handelsportal (CESAR2)
* Sammanställa offertunderlag/kalkyler
* Vid beställning lägger säljkoordinatorn beställningen till leverantörerna
* Uppdatera information om förbindelser i dokumentationssystem
* Sakattestering av leverantörsfakturor för förbindelser
* Kund/leverantörskontakt och möten
* Avtalshantering & ansvar över affären
* Ha kul på jobbet!


VI SÖKER DIG SOM
- Har en administrativ bakgrund genom utbildning och/eller motsvarande erfarenhet
- Har god social förmåga och är intresserad av personliga kontakter både i mail, telefon och möten
- Har erfarenhet av Officepaktet
- Är obehindrad i svenska
- Har B-Körkort

Det är vidare meriterande om:


* Du har kunskap om regionen och företagets kunder, samt en teknisk bakgrund inom kommunikationsområdet
* Du är obehindrad i engelska


Som person är du


* Orädd
* Strukturerad/Noggrann
* Samarbetsvillig
* Affärsmässig


Övrig information


* Start enligt överenskommelse
* Heltid
* Alingsås med möjlighet till distansarbete


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bolaget skapades ur ett gemensamt initiativ från Västra Götalandsregionen och stadsnäten i Västsverige. Bakgrunden var den gemensamma önskan att exponera den infrastruktur som redan fanns och att därmed bilda en konkurrenskraftig aktör som kunde skapa enkelhet för näringslivet. Bolaget bildades 2015 och den första affären gjordes 2016. Netwest Sweden AB är samägt av Västra Götalandsregionen samt 28 olika kommuner och kommunala bolag och bedriver verksamheten från Alingsås.

Läs mer om företaget här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2022
  • Ansök senast: 17 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Mötesbokare

1 november 2024

Sales Support

Sales Support

31 oktober 2024

Säljtekniker

Säljtekniker

30 oktober 2024

Tender and Sales support specialist

Tender and Sales support specialist

29 oktober 2024