Säljkoordinator till Tegelmäster

Säljkoordinator till Tegelmäster

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

I rollen som säljkoordinator på Tegelmäster kommer du att jobba nära företagets säljare kollegor på kontoret i Malmö. Du kommer att ansvara för koordinationen av leveranskedjan från beställning till leverans och är den som tar över från utesäljare när affären är i hamn. Du planerar projekt, skapar offerter, hanterar order och fungerar även som en stödfunktion till säljarna. Du arbetar dagligen i affärssystemet Navision och är en fena på administration. I rollen kommer du tillhöra en mindre grupp om fem personer som arbetar med liknande arbetsuppgifter.
I din roll som Säljkoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Ta emot och hantera order i affärssystemet Navision
• Planera, koordinera samt följa upp hela processen fram till produktleverans
• Säkra produktleveranser i tid
• Inköp av material
• Skapa offerter
• Planering av projekt framåt
• Stödfunktion mot säljare samt hjälpa dem i det proaktiva säljarbetet

Om dig

Vi söker dig med några års erfarenhet av liknande arbete men som nu vill vidga dina kunskaper och ansvarsområden. Du har med fördel arbetat i något affärssystem några år och är administrativt lagd. Vidare är det meriterande om du har arbetat i affärssystemet Navision. Har du eftergymnasial utbildning inom administration så är detta meriterande.

Som person är du prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Du är nyfiken och med en vilja samt driv att alltid prestera ditt bästa. Den breda rollen kräver att du har lätt för att organisera, planera och strukturera upp ditt arbete. Med ditt helikopterperspektiv skapar du med lätthet den ordning som krävs för ett effektivt arbete. För att lyckas i rollen har du en god samarbetsförmåga, lätt för att kommunicera och är serviceorienterad. Du är tillmötesgående och framåt som person. Du verkar i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar och är därför en person som gärna hugger i där det behövs, både högt och lågt.

Viktigt för tjänsten är:

- Du trivs av att arbeta strukturerat i ett högt tempo, utan att göra avkall på leverans och kvalitet
- Goda kunskaper i Excel
- Flytande svenska i tal och skrift och du ska förstå engelska
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Tegelmäster
Tegelmäster har en marknadsledande position inom fasadtegel, tegelbalkar, kramlor, armering, glidskikt, konsoler och murbruk. Företaget grundades 1999 och ägs av Petersen, Matzen och Ströjer tegl. Försäljningen sker i huvudsak i Sverige och företaget omsätter ca 270 miljoner per år med 22 medarbetare i dagsläget. Huvudkontor och utställning ligger i Malmö. Regionala kontor och showroom finns i Mölndal och Stockholm. Tegelmäster AB är en långsiktig aktör med stort kundfokus. Vår värdegrund SPEAK - Snabbhet, Prestigelöshet, Entreprenörskap, Affärsmässighet och Kundnärhet, ska prägla allt vi gör och finnas som en röd tråd i vårt dagliga arbete. Med SPEAK i blodet kan var och en av oss bli en riktig Tegelmäster!

Om anställningen och ansökan

Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 6 månader med goda chanser till anställning hos Tegelmäster vid uppdragets slut. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider, måndag-fredag och du jobbar på kontoret i Malmö. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Liridona Brahimi via liridona.brahimi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Säljkoordinator, koordination, backoffice, amdinistratör, administration, ordermottagning, Skåne, Malmö, Adecco, Tegelmäster

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2021
  • Ansök senast: 3 november 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Administrativ assistent - vikariat

Administrativ assistent - vikariat

3 januari 2025

26 november 2024