OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du strukturerad, noggrann och har en fallenhet för administration? Nu söker vi dig som vill ta dig an tjänsten som Säljkoordinator till vår kund som är ett stort teknikbolag! Läs mer om tjänsten nedan och skicka in en ansökan om det är dig vi söker!
OM TJÄNSTEN
Till vår kund som är en världsledande leverantör av mätinstrument, service och lösningar för processindustrin söker vi nu dig som vill ta dig an tjänsten som Säljkoordinator. Här blir du del av ett härligt team på fem personer som verkligen bryr sig om varandra och har roligt tillsammans! Som Säljkoordinator kommer du vara ytterst ansvarig för att knyta an försäljningsprocessen från att beställning är lagd från kund till att kunden har produkten hos sig. Tjänsten passar dig som vill ha en bred roll med många kontaktytor. För att trivas i tjänsten krävs det att du gillar att ha många bollar i luften samt har en god förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter, samtidigt som du arbetar strukturerat.
Det här är ett bemanningsuppdrag via Academic Work vilket innebär att du kommer anställas hos oss och arbeta som konsult hos vår kund. Tjänsten är ett föräldravikariat som förväntas pågå minst ett år. Företaget värdesätter utveckling och därav kan det eventuellt finnas utvecklingsmöjligheter inom företaget för rätt person.
Du erbjuds
- Möjlighet att utveckla din administrativa förmåga i en komplex tjänst
- Möjlighet att bli en del av en stor koncern och få inblick i processflöden
- En karriärspartner i form av en dedikerad konsultchef under uppdragets gång
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Koordinera hela säljprocessen i de internationella säljflödena från ordermottagning till leverans
* Reagera och agera snabbt på avvikelser kopplat till orderprocessen
* Ha tät kontakt med säljare och vara ett komplement till dem i arbetet med att utveckla affärer och kundrelationer
* Säkerställa att fakturor stämmer och information däremellan
* Via telefon och mail ha regelbunden kontakt med kunder och på ett serviceinriktat och kvalificerat sätt bidra till att lösa kundernas behov
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från ett serviceinriktat arbete, exempelvis: butik, restaurang, kundsupport, reception eller liknande
- Har en avslutad gymnasieexamen
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete i liknande roll
- Eftergymnasial utbildning inom logistik, administration eller koordinering
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ
I den här processen kommer vi lägga stor vikt vid din motivation och dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är nyfiken och har ett stort intresse av att utveckla din administrativa förmåga. Vidare har du en fallenhet för struktur och god prioriteringsförmåga.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231