Säljkoordinator till Ultrapolymers Göteoborg, hybrid

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Trivs du i en administrativ supportroll och har en fallenhet för att ta till dig nya digitala verktyg? Ultrapolymers Nordic AB söker efter en Customer Service Representative för att ta hand om kunderna i Sverige, Norge och Danmark. Du trivs på en liten arbetsplats men vill gärna arbeta i en internationell kontext med många kontaktytor. Med hjälp av Teams kommer du dagligen i kontakt med kollegor utspridda över hela Europa. 

Du kommer att börja med enklare uppgifter såsom att registrera kundordrar, ta fram prisuppgifter och boka transporter av varorna till kund. Din introduktion kommer delvis att ske utomlands 1-2 veckor, i vilket land beror på dina språkkunskaper. På sikt kommer du få möjlighet att genomgå ett omfattande onboarding program och utveckla dina ansvarsområden. 

Kontoret ligger centralt i Göteborg vid Korsvägen och nära förbindelser. Marknadsmässig lön, generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till förtroendearbetstid är ett urval av anledningarna till att arbeta här. 

Ansvarsområden
I rollen som säljkoordinator arbetar du med att säkerställa kundnöjdheten. Du håller en hög servicenivå både internt och externt. Du kommer bland annat att ansvara för: 


  Registrera, uppdatera och följa upp ordrar i CRM system
 Kontakt med kunder, både via mail och telefon
 Ta fram underlag, rapporter och prognoser 
 Säkerställa korrekt data kopplat till dina kunder
 Proaktiv kontakt med kunder, uppföljning av tidigare beställningar
 Ta fram rapporter på lagerhållning och analysera tillsammans med säljare

Upplärning sker delvis i ett annat land beroende på dina språkkunskaper t.ex. Spanien eller England. Du kommer att få många möjligheter att bredda ditt kontaktnät och det finns en stor kompetens inom bolaget både lokalt, nationellt och internationellt. 

Arbetstider
Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Ultrapolymers Nordic. 
6 månaders provanställning tillämpas.
Arbetet är på heltid, primärt kontorstider med möjlighet till flex. Övertid kompenseras med 5 extra semesterdagar. 

Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen som Customer Service Representative   gillar du administration, nätverka och service! Du har lätt att ta till dig nya system och gillar att jobba mot ständiga förbättringar. Du behöver känna dig bekväm i engelska språket, med det sagt menar vi inte att du pratar perfekt akademisk engelska, det viktigaste är att du kan göra dig förstådd och vågar ta kontakt med kollegor utanför Norden. Vi tror att med rätt inställning så kommer man långt, är du öppen och mottaglig för ny kunskap, är det något vi kan lära dig.  Du tycker att förändring och digitalisering är spännande snarare än skrämmande. 

Här behöver du:
 Minst ett par års arbetslivserfarenhet, gärna från liknande arbetsuppgifter
 Minst gymnasieutbildning, har du ytterligare utbildning är det meriterande, dock inget krav 
 Känner dig bekväm i att både prata och skriva svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Framförallt: Danska, Norska, Finska och Baltiska språken.
 Van att arbeta digitalt t.ex. möten via teams
  Erfarenhet från en internationell kontext
 Vill arbeta i Excell

Utöver ovan kriterier söker vi framförallt en person med rätt mindset och personlighet. Vi vet att det är avgörande för att nå framgång hos oss.  Vi vet att vi inte kommer kunna pricka in precis allt, men om vi fick önska, ser vi gärna att du känner igen dig i nedan beskrivningar
 Digital
  Förändringsbenägen
 Flexibel
  Orädd
 Utåtriktad
 Bekväm med svenska och engelska som arbetsspråk
  Har en vilja att lära sig
 Ansvarstagande - självledarskap

Vi värderar de personliga egenskaperna högt och personlig lämplighet kommer väga tungt i processen.

Du har med fördel ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom backoffice, kundservice, eller försäljning. Det är meriterande om du har arbetat som ambulerande konsult.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-03-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: i den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Randstad. För mer information, kontakta Johanna Nygren på johanna.nygren@randstad.se

Om företaget
Ultrapolymers is a leading European polymer distributor offering a comprehensive product portfolio of raw materials covering commodities, engineering plastics, thermoplastic elastomers and synthetic rubbers. Ultrapolymers offers a unique portfolio of polymers specific to automotive, consumer market, packaging industry, healthcare, building and construction and more. We deliver any quantity from 1 bag to a full truck load.

Ultrapolymers is part of the Ravago Group, the number one service provider in the global market of plastics, rubber and chemicals. Ravago is a Belgian family company with more than 7000 employees in more than 55 countries worldwide. If you aspire to work with others who are human focused, professional, entrepreneurial and humble, please apply for this position today.

Read more about the companies https://www.ravago.com and

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 11 mars 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024