OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Går du igång på högt tempo och säljdrivna processer? Har du ett teknikintresse, är du driftig och självständig i ditt arbete och vill du utveckla dig själv och ta ännu mera plats?
Vi söker för kunds räkning en säljkoordinator/orderadministratör som assisterar säljteamen och är ansvarig för hela orderadministrationen av verksamheten i Sverige. Företaget är en ledande producent av utrustning inom avfallshantering och återvinning.
Arbetsbeskrivning
Som säljkoordinator/orderadministratör kommer dina främsta arbetsuppgifter vara administration av order, kunder och inköp i affärssystemet IBS. Utfärda hyresavtal inklusive uppföljning, administration samt förlängning/uppsägning av dessa. Fakturering och kreditansökningar, skapa inköpsorder och hantera lagersaldon. I uppgifterna ingår även att vara behjälplig i samband med årsredovisning samt att assistera serviceavdelningen med fakturering, uppdatering av kunduppgifter, serviceavtal och kalender.
Orderadministration
Administration kring serviceavtal, fakturering och servicekalender
Utfärda, administrera och uppdatera avtal
Kontakt med banker och leverantörer
Lagersaldo och justeringar
Kompetens och personliga egenskaper
Du har flera års erfarenhet som administratör, gärna inom sälj- och order. Som person är du mångfacetterad och driven att hålla ett högt tempo. Du gillar varierande arbetsuppgifter och är väldigt lösningsorienterad, öppen och kommunikativ.
Lösningsorienterad
Serviceminded
Kommunikativ och öppen
Gillar många bollar i luften och varierande arbetsuppgifter
Mer om tjänsten
Tillträde: Omgående - 6 månader med chans till anställning hos kund
Placering: Rosersberg, Märsta
Omfattning: Heltid 100%, 8-17 med möjlighet till flextid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001