Arbetsbeskrivning
Tillsammans tar visikte mot målet!
Vårt mål är att vara den ledande och självklara apoteksaktören. Vi har höga mål där vi vågar utmana oss själva och branschen.Nu finns det en möjlighet för dig som säljledare att sikta lika högt som vi gör.
Om rollenSom säljledarekommer du arbeta nära tillsammans medvåra regionala säljledare i Region Södra SkånesamtSäljsupport, Sortiment ochMarknadsavdelningför att vi ska nå våra mål.Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår egenvårdsavdelning och tillsammans med apotekschefen sätta upp försäljningsmål och handlingsplaner.
För att driva och utveckla både den personliga ochmekaniska försäljningen förväntas du coacha, inspirera och leda dina kollegor till att bli framgångsrika i varje unikt kundmöte.
Vi ska utvecklas som en framgångsrikapoteksverksamhet ochvi vill ha med dig på den resan. I rollen som Säljledare förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att vi blir ett självklart val för våra kunder.
Dina huvudsakliga arbetsområden Försäljningsledning: Du kommer att ansvara för att öka vår egenvårdsförsäljning och säkerställa att vi når våra försäljningsmål
KPI-uppföljning: Du kommer följa upp våra framsteg genom att använda nyckeltal som artiklar per kund och medelköp
Kampanjhantering: Planera, genomföra och följa upp kampanjer för att säkerställa att rätt information och varor når våra kunder. Du kommer att vara den som säkerställer att våra kampanjer är effektiva och attraktiva
Butiksförberedelse: Du ser till att butiken alltid är säljklar. Det innebär att hyllor är fyllda, skyltning är attraktiv och personalen är utbildad och engagerad
Dina kompetenser
För den här tjänsten söker vi dig som ärutbildadapotekstekniker eller egenvårdsrådgivareoch har flerårig erfarenhet av försäljning inom apotek eller detaljhandeln.Ett plus ärom du tidigare haft en ledande roll med större ansvar och om du har erfarenhet av resultat- och rapportuppföljning.
Utöver detta vill vi att du Är målinriktad och har en stark affärsmässig förståelse
Har en passion för kundservice och att hjälpa kunder att göra de bästa valen för sin hälsa och välbefinnande
Är strukturerad och har förmågan att arbeta både självständigt och i team
Har en positiv och inspirerande attityd som smittar av sig på ditt team
Har en god kommunikativ förmåga vilket innebär att du är pedagogisk och kan förmedla information till både kollegor men också till kunder
Har ettlösningsorienterat förhållningssätt vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår
Har ett ögat på detaljerna och arbetar strategiskt för att uppnå de önskade resultaten
Har goda kunskaper i MS Office
När det känns rätt
Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!
Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramenför det lokala apotekets öppettider: vardagar 9-19, lördagar 9-14 och söndagar 11-16.
Välkommen till Apoteket!
Kontaktpersoner på detta företaget
Liselotte Moxell
072-2198862
Farhad Rahavard
+46 70-4941984, +46 70-4941984
Margareta Seimerson
+46 0104475031, +46 0702064114
Fredrik Berglund
010-4479144, 070-3012216
Johan Åman
070-228 1134