Säljledare Färskvaror - Käringberget

Arbetsbeskrivning

Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel

Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.

Se även www.coop.se

Följ oss gärna på Facebook: Jobba på Coop och på Linkedin: Coop Sverige.

ARBETSUPPGIFTER
Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu nya medarbetare till våra butiker.

Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!

Som säljledare för färskvaror har du huvudansvaret för försäljning, resultat, bemanning, personalplanering, schemaläggning och att säkerställa konceptet inom ditt område. Du ansvarar för dina medarbetares dagliga arbetssituation och genom ditt ledarskap skapar du förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sin roll. I din roll som säljledare ingår du i ledningsgruppen och ni har gemensamt totalansvaret för butikens resultat och utveckling.

I ditt arbete ingår att:
• Leda försäljningsarbetet inom ditt ansvarsområde
• Skapa en säljande inspirerande miljö i butiken
• Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm
• Följa upp utvecklingen av försäljning, budget och marginaler
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Arbeta aktivt med fysisk förstörelse och svinn
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
• Aktivt medverka till att Coops hållbarhetspolicy efterlevs


KVALIFIKATIONER
Utbildning:
• Gymnasieutbildning är ett krav
• Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande

Erfarenhet/kompetens:
• Bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterat goda resultat av försäljning i detaljhandeln
• Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande

Vi söker dig som har stort fokus på försäljning och en stark drivkraft att skapa lönsamhet. Du är kreativ och inte rädd för att testa nya vägar i ditt arbete. Vidare gillar du att arbeta i en ständig utveckling, ser och agerar utifrån hela butiken. Andra utmärkande egenskaper hos dig bör vara social, lyhördhet, god kommunikationsförmåga, uthållighet samt förmåga att kunna fatta beslut.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

För att underlätta rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Nagrell
010-741 43 91
CIO Stefan Hasselgren

Stormarknadschef Jonas Englund

Inköpschef Egna varumärken Mikael Lind
010-742 60 70
Butikschef Andreas Wehler
010-741 84 01
Butikschef Emelie Erdtman
010 741 53 61
Butikschef Maria Lybeck
010 745 00 01
Kassaledare Helena Johansson
010 745 00 10
Linus Gusfors

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Coop Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid. 30 timmar i veckan Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 mars 2017

Besöksadress

Solna 17188 Solna
None

Postadress

Solna
Solna, 17188

Liknande jobb


22 november 2024