OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Pågen! Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att ”det vi bakar ska vi kunna ge till våra barn”. Idag bakar och säljer vi ca 60 olika produkter och våra goda, färska bröd hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland, och våra Gifflar och skorpor exporteras till 25 olika länder. I Sverige har vi medarbetare över hela landet, för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd. Vill du bli en av oss? Läs mer på www.pagen.se
Är du en utpräglad ordningsmänniska som vill ha en stor variation i ditt arbete och gillar du en arbetsmiljö som präglas av högt tempo? Då kanske detta jobbet är nästa steg i din karriär!
Arbetsbeskrivning
Till vår Säljorganisation i Växjö söker vi en nu en Säljplanerare, SP, som ska ansvara för våra lastplatser i Ljungby, Växjö, Ekenäs och Vimmerby.
Som Säljplanerare är dina primära arbetsuppgifter att ansvara för den dagliga driften av personal genom ruttplanering av säljdistrikt, schemaläggning och bemanning, samt tidrapportering och provisionsregistrering i våra system. I rollen ingår även att ansvarar du för löpande drift av våra lastbilar och dess färdskrivarkort, regionsadministration samt beställning av reklam och kläder mm. Som en del av ditt arbete kommer du också att, minst 1-2 dagar per vecka, köra på rutt då du ersätter ordinarie säljare.
Vem är du?
Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som samtidigt är en lagspelare med förmågan att samarbeta i grupp. Som person är du flexibel och strukturerad och har lätt för att kommunicera. Då tjänsten kräver förmåga att kunna arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt är det av stor vikt att du trivs med det och samtidigt gilla en arbetsmiljö som präglas av högt tempo.
För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av försäljning i dagligvarubranschen samt ha god erfarenhet av bemanning och administrativt arbete. Utbildning inom bemanning eller logistik är meriterande. Du behöver god data- och systemvana då mycket av det administrativa arbetet görs i våra system.
Du kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift och hanterar Officepaketet väl. C-körkort krävs samt genomgången YKB utbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad erbjuder vi dig?
Du får arbeta i ett företag med starka varumärken och som är i ständig utveckling. Våra värderingar Engagemang, Mod, Ansvar och Gemenskap är grundläggande för oss och och det är viktigt att du delar dessa med oss och att du som Säljplanerare bidrar starkt till vår framgång.
Sök tjänsten
För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta Försäljningsområdeschef Michael Dahl på tel 040 - 672 80 32
Välkommen med din ansökan snarast, dock senaste den 31/5 2021. Vi ser fram emot din ansökan!