OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen krävs att du är kund- och lösningsorienterad i kombination med ett högt säkerhetstänk. Som säljrepresentant har du en utpräglad social samarbetsförmåga och kan på ett effektivt sätt förstå kundens behov för att ni tillsammans ska kunna optimera deras verksamhet.
I rollen skapar och utvecklar du nya kundkontakter samt samarbetar med befintliga kunder.
Placeringen för denna roll är södra Sverige för ansvar i den regionen men även Danmark / Grönland.
Du har fullt ägandeskap över de kunder som ingår i ditt ansvar, vilket innebär kontinuerlig uppföljning av ekonomiska resultat, trender och eventuella förändringar. För att tillse affärsutveckling så är rollen sökande i form av nya projekt, kundbeteenden och andra signaler som kan leda till utökade samarbeten.
Du har ett nära samarbete med övriga verksamheten för att tillse att Orica gemensamt lever upp till kundens förväntningar på ett större och väletablerat globalt företag.
Tillsammans med Teknisk Service skapar du förutsättningar för optimal hantering och korrekta val av våra produkter ur ett användarperspektiv.
Som säljrepresentant är du mobil, flexibel och finns tillgänglig för kundens behov. Rollen är till viss del resande men kräver även administrativa färdigheter inom företagets system.
Ansvarsområden
Utveckla och driva regionala affärsutvecklingsplaner samt att driva försäljningen i linje med angivna KPI: er och mål på nationell nivå.
Bygga och upprätthålla starka relationer med Orica’s affärspartners.
Initiera, utveckla samt implementera nya tekniska lösningar för både verksamhet och kund.
Uppföljning och analys av marknadsrelaterade parametrar som bland annat försäljningsvolymer, lönsamhetsrapporter, kund/marknadsandelar samt konkurrensanalyser.
Skapa och underhålla masterdata över kunder i Orica’s affärssystem
Kontinuerligt uppdatera och tillföra data i företagets Customer Relationship Management, CRM system.
Hantera reklamationer, krediteringar samt produktreturer.
Kvalifikationer
Erfarenhet och utbildningskrav:
Marknadsrelaterad utbildning eller erfarenhet inom området
God teknisk kunskap gärna med gymnasie- eller universitetsexamen
God förmåga att arbeta i affärssystem, SAP är meriterande
Bred branschkunskap inom sprängämnen samt sprängapplikation inom gruv, tunnel och stenbrott
Väl utvecklad kommunikationsförmåga med social kompetens
Mycket goda datakunskaper i förekommande Windows Office Program
Specifika färdigheter i Excel är meriterande
Ansökan
2020-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information vänligen kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult på mail gabrielle.peteri@randstad.se tel.nr. +46733 434141, eller
Patrik Ericsson, Territory Manager:Mail: patrik.ericsson@orica.com tel.nr: +4670 398 37 50
Om företaget
Orica är världens största leverantör av kommersiella sprängämnen och innovativa sprängsystem till gruv-, stenbrott-, olje- och gas- och byggmarknaderna, en ledande leverantör av natriumcyanid för guldutvinning och en specialiserad leverantör av marktjänster inom gruv-och tunnelbrytning.
Orica har en mångsidig arbetskraft med cirka 11 500 anställda och entreprenörer som servar kunder i mer än 100 länder. Vårt syfte är att göra våra kunder framgångsrika, varje dag, över hela världen. Vi är stolta över att arbeta säkert, ansvarsfullt och hållbart. Tillsammans möjliggör detta för oss att växa och skapa ett bestående värde för våra aktieägare. Orica Sweden AB verksamhet i Gyttorp utgör en av de viktigare internleverantörerna av våra produkter inom Orica koncernen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044