OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se Vi söker för kunds räkning säljstöd/ekonomiadministratör på deltid. Du kommer verka självgående i en administrativ roll i ett internationellt företag. Din främsta arbetsuppgift kommer initialt vara att bygga upp ett kund- och produktregister i en databas. Du kommer också att skriva orderbekräftelser, sköta fakturahantering och ansvara för allehanda kontorsarbete. En viktig funktion i denna tjänst är även att stötta övriga kollegor i säljprocessen och att genom egna ideer och initiativ vara delaktig i att på sikt utveckla den lokala verksamheten. Därmed är målet också att tjänstgöringsgraden kommer att öka till 100%. Du har en tidigare god erfarenhet av försäljning, ekonomi och administration och gärna en utbildning inom ekonomi eller försäljning. Du har en god datorvana och har lätt för att lära dig nya program. Det är av yttersta vikt att du har mycket goda kunskaper i engelska, då den interna kommunikationen sker på engelska. Det är även meriterande om du kan tyska. För att lyckas i rollen är du såväl affärs- som kundorienterad och du har lätt för att skapa relationer med kunder och kollegor. Du är noggrann och självgående i ditt arbete och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt. Som person är du initiativtagande, nyfiken och ödmjuk.