OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget grundades 1997 och har idag drygt 190 anställda med en omsättning på ca 200 MSEK.De närmaste åren räknar vi med en fortsatt tillväxt.Genom att ifrågasätta vedertagna metoder och angreppssätt lyckas företaget kontinuerligt ta marknadsandelar och växa.Vi är ett företag i tillväxt och förändring är en naturlig del av vår vardag.Till vår Säljstödsavdelning söker vi nu en Chef.Säljstödsavdelningen levererar olika stödinsatser till våra Fastighetsmäklare.Du kommer att ha personalansvar för[våra Mäklarassistenter (Koordinatorer), Visningsvärdsansvarig och kvalitetsansvarig Säljstöd, idag totalt 8 personer.Vi tror att du är självgående, stresstålig och kan arbeta i högt tempo med många bollar i luften.Då arbetet innebär nära samarbete med flertalet andra yrkesroller söker vi en person med hög social kompetens och utmärkt kommunikationsförmåga.Tjänsten kombinerar operativt arbete med ett övergripande ledande ansvar. ARBETSUPPGIFTER * Agera koordinator och genomföra med denna roll förknippade arbetsuppgifter (registrering av bostäder, informationsinhämtning, samtal med Bostadsrättsföreningar, beställning av visningsmaterial etc.) * Fördela befintliga säljstödsresurser på mäkleriet * Personalansvar för Koordinatorer, Visningsvärdsansvarig och Kvalitetsansvarig Säljstöd.Personalansvaret innefattar: Lönesamtal och rapportering, utvecklingssamtal, hantera semester och ledighetsansökningar etc.* Rekrytering av Säljstödspersonal * Intern utbildning av säljstödspersonal, samt sammanställning av utbildningsmaterial och manualer för utbildningssyfte * Utveckla arbetsrutiner, processer och kvalitetssäkra avdelningens arbete * Redovisa och arbeta med nyckeltal i syfte att nå företagets och gruppens mål PERSONLIGA EGENSKAPER * Du är ansvarsfull och har vana av att driva en avdelning på ett effektivt vis inom överenskomna budgetramar * Du är stresstålig och gillar att ha många bollar i luften * Du är strukturerad och har mycket god administrativ förmåga KVALIFIKATIONER[ * Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom administration, gärna inom fastighetsmäklarbranschen * Några års erfarenhet av personalansvar och av att ha arbetat i ledande befattning (gärna på en fastighetsförmedling) * Du har god insikt i personalfrågor * Det är en fördel om du tidigare själv har arbetat som mäklarassistent[ Det här är en tjänst som kombinerar att arbeta med ett övergripande ansvar och daglig operativ drift.Det ställer krav på dig att både vara en god ledare genom att fördela arbetet, stötta och motivera dina kollegor, samt att själv utföra operativt arbete och hugga i där det behövs.Som ledare måste du ibland vara beredd att fatta tuffa beslut och skapa genomslagskraft för olika förändringar och det är därför viktigt att du är en person med skinn på näsan som är van vid att leda och coacha en grupp.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Fahim Farouq
073 514 44 75
Maria Bonerud Zettergren
0709 – 223 270
Caroline Uhlin, Projektledare Marknad
caroline.uhlin@erikolsson.se
Anna Lindström
070-723 82 50
Rekryteringsansvarig Maria Bonerud Zettergren
0709 – 223 270
Kontorschef Leo Johansson
0733-47 63 20
HR-Chef Caroline Pedersen
08-55551300
Chef Mäklarservice Fahim Farouq
073 514 44 75
Teamledare Säljstöd Anna Lindström
070-723 82 50
VD Erik Olsson
070 760 66 00 eller erik.olsson@erikolsson.se