Säljstödskoordinator med kundfokus och ekonomikunskaper

Arbetsbeskrivning

Säljkoordinator med kundfokus och ekonomikunskaper
Vi söker en serviceinriktad säljstödskoordinator med kundfokus och ekonomikunskaper.

Brinner du för att leverera service i toppklass? Är du intresserad av siffor och har viss ekonomisk erfarenhet? Vill du tillhöra ett internationellt företag med en öppen kultur som aktivt arbetar för att skapa en arbetsplats som kännetecknas av mångfald och integration?

I denna tjänst kan vi erbjuda vi dig allt detta i en bred och varierad roll kombinerad med både service och ekonomi. Du kommer att bli del av ett sammansvetsat team som stödjer och arbetar tillsammans med försäljningsorganisationen inom Sandvik Materials Technology (SMT) internationellt. Du erbjuds goda personalförmåner och en fin arbetsplats i ljusa, nyrenoverade lokaler alldeles invid Kista Centrum.

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:

Sandvik Materials Technology EMEA AB är ett Shared Service Center inom SMT’s försäljningsområde EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika). Företaget stöder försäljningsorganisationen i det dagliga arbetet samt utvecklar och strävar kontinuerligt mot gemensam bästa praxis inom koncernen.

I tjänsten kommer du att arbeta inom tre team; Sales Support, Accounts Receivables och Credit Control. Ni stödjer och arbetar tillsammans med försäljningsorganisationen internationellt och i den här rollen ser vi det som starkt meriterande om du utöver flytande kunskaper i svenska och engelska behärskar finska väl i både tal och skrift.

Din roll omfattar att säkerställa goda relationer med lokala försäljningsorganisationer, distributionscenter, produktionsenheter, leverantörer och kunder, med vilka du också kommer att ha kontinuerlig kontakt.

I dina arbetsuppgifter ingår bl. a att;

• hantera olika, dagliga ”Task”-baserade förfrågningar från försäljningsorganisationen inom EMEA regionen
• registrera nya kunder, hantera returer och lagerjusteringar, import och export processen samt sköta underhåll i ERP-systemet relaterat till exempelvis kund- och produktmasterdata.
• med huvudfokus på de Nordiska länderna, hantera kundreskontra – från att kundfakturan skickas ut till att pengarna finns på banken.
• göra kreditbedömningar/-analyser av nya och existerande kunder, Identifiera eventuella kundkreditrisker och förmedla dessa till ledning, hantera kreditlimiter och inkasso samt stötta ’cash collection’ funktionen med att samla in, sammanställa och underhålla kreditinformation för nya och befintliga kunder.


• Avstämningar och rapportering.


Kvalifikationer:
Vi söker dig som brinner för att ge service i världsklass och har intresse och erfarenhet av siffror och ekonomi. Du har minst en avslutad gymnasieutbildning och har arbetat några år inom service, säljsupport och administration eller ekonomi. Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav liksom att du kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i både i tal och skrift då du kommer att arbeta i en internationell miljö. Det ses även som starkt meriterande om du behärskar finska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Att ge god service är en självklarhet för dig och som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar ditt arbete och du behöver därför vara strukturerad, organiserad och duktig på att planera och framför allt prioritera ditt arbete. Gillar du att göra ett bra jobb med hög kvalitet? Är du självgående, driven och flexibel? Då tror vi att du kommer att trivas här hos oss!

Om Sandvik:
Sandvik is a high-tech and global engineering group offering products and services that enhance customer productivity, profitability and safety. We hold world-leading positions in selected areas – tools and tooling systems for metal cutting; equipment and tools, service and technical solutions for the mining and construction industries; products in advanced stainless steels and special alloys as well as products for industrial heating. In 2017, the Group had approximately 43,000 employees and sales of 90 billion SEK in more than 150 countries within continuing operations.

Sista ansökningsdag: 2018-09-10. Ansök via www.randstad.se

För information: Kontakta rekryteringskonsult Hannah Sandström, hannah.sandstrom@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 24 augusti 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


31 oktober 2024

Praktikant inom administration sökes!

Praktikant inom administration sökes!

9 oktober 2024