OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en säljsupport/säljkoordinator som har ett stort driv och en vilja att ständigt lära sig och utveckla sin kompetens.
Om företaget
Kockums Maskin AB är en av Skandinaviens ledande tillverkare av bearbetat gjutgods. Kunderna finns framför allt inom fordons- och verkstadsindustrin. Vårt kontor och vår tillverkning finns i Kallinge, mitt i Sveriges trädgård, Blekinge. Vi är 70 anställda och omsätter ca 200 MKR.
”Din Order vårt Ansvar” är ett begrepp som gjort Kockums Maskin AB känt. Det är ett för branschen unikt koncept som innebär att vi tar ett totalansvar för hela produktionskedjan. Med vårt gjuteri- och bearbetningskunnande kan vi ge teknisk support och ansvara för hela tillverkningsprocessen, från prototyp och modellframtagning till leverans av komplett komponent.
Kockums Maskin AB ingår i den danska gjuterikoncernen Vald. Birn AS som har sitt huvudsäte i Holstebro i Danmark. Läs gärna mer om oss på www.birn.com och www.kab.se
Dina arbetsuppgifter
Som säljsupport på Kockums Maskin AB är ditt huvudansvar att upprätthålla och strukturera kundinformation och till en viss del leverantörsinformation. Det innefattar bland annat ta fram och underhålla säljstatistisk och uppföljning av dessa.
Du kommer ha kundkontakt tillsammans med vår säljavdelning kring nya artiklar och andra frågeställningar.
Du kommer supporta säljavdelningen i att ta fram omkostnadsökningar och behandla dessa. Du kommer även underhålla och hantera prislistor gentemot kund.
I din roll kommer du ha ett nära samarbete med vår säljare och tillika säljchef och även koncernen gemensamma säljkår.
Brinner du för en vardag med stor kundkontakt och självständigt ansvar?
Kan du jonglera med flera bollar i luften samtidigt och trivas med att ingen dag är den andra lik?
Är du intresserad av försäljning, kunder & hållbarhet och tekniska lösningar?
Då kanske du är vår nya kollega.
Du kommer att ansvara för att driva och utveckla en stark pipeline, inklusive att utveckla och utöka relationer med nya och befintliga kunder med sikte på ett långt och värdeskapande samarbete. Utöver det kommer du att få arbeta med strategi och marknadsplanering och många andra spännande arbetsuppgifter inom försäljningsområdet.
I tjänsten förekommer det även tjänsteresor med övernattning, ca 15 dagar per år, där flertalet av dessa är till moderbolaget i Danmark.
Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara lyckosam i rollen ser vi att du behöver vara noggrann med ett proaktivt och strukturerat arbetssätt. Du behöver trivas att ha många kontaktytor och lätt för att skapa förtroende.
Du drivs av utveckling och nyfikenhet och lägger mycket energi för att tillmötesgå såväl interna som externa parter samt att upprätthålla de uppsatta mål som företaget har.
För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Det krävs också hög datorvana och erfarenhet från de vanligaste Office programmen.
Din tjänst utgår från Kockums Maskin AB i Kallinge.
Du kommer att passa fint in i rollen och teamet om du matchar följande:
• Erfarenhet av roller inom kund-, drift- eller säljstöd
• Relevant utbildningserfarenhet
• Goda IT-kunskaper,
• Fallenhet för system och gärna erfarenhet av Microsoft Office, Microsoft CRM och INFOR M3
• Du kommunicerar utan problem både på svenska och engelska i skrift och tal
Utöver detta arbetar du strukturerat, har hög detaljorientering och är stolt över att följa upp arbetsuppgifter. Du är en teamplayer med stort T, och bidrar med gott humör och engagemang.
Information och kontakt
Omfattning: Heltid, mån-fre dagtid.
Placeringsort: Kallinge / Ronneby
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 9:e juli 2023
I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal AB. Information om tjänsten lämnas av Kjelle Rutzell, Wikan Personal 0731 52 17 01.
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Kjell-Åke Rutzell
0455-61 27 01