OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en säljsupport omgående.
Dina arbetsuppgifter
Som säljsupport kommer du att ingå i ett team där huvuduppgiften är att säkra bästa kundupplevelse. Detta sker genom att hantera beställningar från kunder, leveransbevaka, ombesörja skeppning samt slutligen fakturera kunder. En stor del av jobbet är den dagliga kontakten med kunden.
I säljsupportrollen ingår att:
- Ta emot och administrera kundorder samt planera och koordinera leveransen till kund.
- Ge kundsupport, för att säkerställa köp av korrekt produkt.
- Hantera och besvara frågor exempelvis rörande, leveranstider, status för pågående order etc.
- Att ombesörja fraktdokumentation och transporter
- Skapa fakturor för levererade produkter
- Verka för att utveckla relationen med kunder och marknader.
- Delta aktivt i process- och verksamhetsutveckling.
Din profil
Vi söker dig som är utåtriktad, social, noggrann, har en hög initiativförmåga och tycker om att arbeta i en miljö med ett högt tempo där ingen dag är den andra lik. Du behöver ha god förståelse för hela kedjan från kundbeställning till leverans. Du behöver också ha mycket god förmåga att skapa kontakter samt en hög social och kommunikativ förmåga.
För att lyckas i rollen ser ser vi att du har erfarenhet från liknande tjänst inom internationell försäljning eller utbildning inom logistik/försäljning. En förutsättning är att du har goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift, har du dessutom ytterligare ett europeiskt språk är meriterande.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är till en början en visstidsanställning på 3 månader med chans till förlängning.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Joanna Engström, joanna.engstrom@industrikompetens.se.
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor i Östergötland och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23