Säljsupport eftermarknad

Säljsupport eftermarknad

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som gillar att bygga relationer och lösa kunders problem i ett varierat och fartfyllt arbete!

Som säljsupport eftermarknad arbetar du i huvudsak med säljsupport, problemlösning och materialstyrning av reservdelar till företagets produkter på maskinsidan. Det innebär alla operativa uppgifter som är kopplade mot leverantörerna såsom viss analysering, prognostisering och planering för framtida behov, planläggning, bristhantering, följa upp leveransförseningar och leverantörsutveckling. Arbetet bedrivs i en internationell miljö, vilket innebär dagliga kontakter med kollegor, kunder och leverantörer globalt.

Dessa positioner kräver stor flexibilitet och förmåga att snabbt ändra prioriteringar för att möta kundernas behov och kunna lösa problem som dyker upp. Vidare ansvarar du för att utveckla och effektivisera samarbetet med leverantörer enligt företagets strategi. Du kommer aktivt delta i företagets utvecklingsprogram och bidra till arbetet i kundens affärssystem.

Formell kompetens

Goda kunskaper i engelska muntligt och skriftligt är ett krav
Goda kunskaper i franska är ett krav
Erfarenhet av liknande roller, gärna internationell erfarenhet inom support
Erfarenhet av affärssystem, gärna SAP
God IT-kunskap
Goda kunskaper i program som Excel, Qlick view, Power BI etc är meriterande
Utbildning med logistikinriktning eller liknande är meriterande

Personliga egenskaper

Som det framgår av tjänstebeskrivningen, ska du vara analytiskt lagd, ha rätt driv i kroppen och effektivt och affärsmässigt kunna kommunicera med kollegor och chefer på olika nivåer. Du bör vara bra på att bygga relationer och skapa nätverk. Detta är ett självständigt arbete som kräver att du är initiativrik, vågar fatta egna beslut, göra rätt prioriteringar vid behov och kunna arbeta under högt tempo. Inställningen att göra allt för att kunden skall få rätt tillgänglighet och service är en självklarhet.

Vi kommer lägga störst tyngd vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Konsulttjänst heltid/visstid 6 månader med stor möjlighet till förlängning.
Det innebär att du är anställd av Lernia Bemanning och arbetar ute hos kund.
Eskilstuna.

Tillträdesdag

Snarast, efter överenskommelse.

Övrig information

Sök idag! Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag då intervjuer kommer ske löpande.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2021
  • Ansök senast: 16 september 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024