Säljsupport färskvaror/måltidslösningar Region Väst

Säljsupport färskvaror/måltidslösningar Region Väst

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och driva ICA´s erbjudande inom färskvaror och måltidslösningar? Gränsen mellan butik och restaurang suddas ut, våra kunder efterfrågar mer inspirerande och medvetna erbjudanden. ICA satsar nu ännu mer på måltidslösningar för att möta kundens behov och utmana synen på en matbutik till en måltidsbutik. Nu söker vi dig som vill vinna framtiden tillsammans med oss!
Säljsupport Färskvaror stödjer våra butiker till förflyttningar inom färskvaror och måltidslösningar. Vi stöttar med förutsättningar för butik att kortsiktigt och långsiktigt konkurrera på en ständigt framåtsträvande marknad. Vi är den naturliga länken mellan våra butiker & ICA Sverige.
Arbetsuppgifter
Som Säljsupport färskvaror/måltidslösningar kommer du att vara med och driva olika koncept av måltidslösningar. Arbetet bedrivas i projektform för respektive butik där projekten sträcker sig allt från take-away koncept till sortimentsfrågor. Tillsammans med butiken definierar ni vilken roll butiken skall spela på måltidsmarknaden för att driva lönsam försäljning av måltidslösningar. Du kommer ha ett antal butiker som du samarbetar med långsiktigt. Tillsammans med butikerna arbetar du bland annat med affärsplan/årsplan, kommunikation, sortiment/Pris/Kundmöte, Måltidslösningar kommer utgöra den större delen av arbetstiden men du kommer även arbeta med övriga färskvaror (Delikatess, Kött, Fisk, Fågel, Ost, Bröd, Mejeri, Chark och Vegetariskt).
Du blir ansvarig för att följa upp och tillsammans med butik genomföra den lagda planen. Din roll blir att vara pådrivande för att få genomförande och långsiktighet i det planerade för butik tillsammans med handlaren/medarbetarna. Självständigt planerar och genomför du aktiviteterna samtidigt som du är en del av ett drivet och engagerat team.
Vi är ett team på 17st personer från norr till syd som samarbetar genom fysiska samt digitala möten. Du kommer få en strukturerad och välplanerad introduktion som genomförs tillsammans med dina kollegor. Vi arbetar i en digital struktur med aktiv uppföljning och styrning mot våra prioriterade mål.
Då vi är ett team med spridning över hela landet är arbetet med digital verktyg en central del i tjänsten. Vi utgår från Office 365 med Teams, Planner, Power point, Excel m.m.
Då rollen är butiksnära och det är där vi gör skillnad, innebär det att du kommer att spendera större delen av tiden i ICA-butikerna. Tjänstebil ingår i rollen.
Din profil
Vi söker dig som har bred erfarenhet av färskvaror/måltidslösningar. För att lyckas i rollen behöver du ha en bakgrund inom måltidslösningar och färskvaror, t ex från måltidsbutiker, restaurang. Det är meriterande om du har erfarenhet av butik eller ledarskap.
Här kommer dina egenskaper verkligen till sin rätt, både att vara en nyfiken problemlösera som förstår verksamheten samt att arbeta självgående och ta egna initiativ. Du är ansvarsfull, proaktiv, modig och har förmåga att skapa nätverk och att nå ut genom god kommunikation. Lite humor och omtanke gör oftast vardagen lite roligare. Du är affärsmässig med mycket god förmåga att få genomförande och skapa resultat.
Kanske inte så förvånande men vi söker en ny kollega till säljsupport som är nyfiken och vill stötta ICAs möjligheter att vinna framtiden! Är det du? Då är vi nyfikna på just dig, sök till oss redan idag!
Anställningform
Vikariat under 12 månader och löper fram till 2022-08-31.
Kontaktperson
För ytterligare frågor om rollen kontakta chef Säljsupport Marcus Rosén, tfn 072-2202876.
Sista dag för ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-07-04. Urval och intervjuer pågår löpande vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdatum.
Vi på ICA har ett stort behov av att ny kompetens. Vi fortsätter därför att rekrytera som vanligt, även under tider av Coronasmitta. För din och vår säkerhet väljer vi att genomföra anställningsintervjuer via video och telefon i första hand. Välkommen till oss!
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Försäljningschef Michael Johansson
070-3606241
Magnus Rehn
070-3999553
HR konsutl Sussi Anthav
076-8091863
Chef Helena Lundén
031-83 52 26
HR Jessica Magnusson
0303-571 78
Magnus Rehn
031-83 54 52
Chef Helena Lundén
031-83 5226
Chef Per-Ola Martinsson
031-83 53 92

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB (Göteborg) Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Besöksadress

Mejerigatan 1
Göteborg

Postadress

Mejerigatan 1
Göteborg, 41295

Liknande jobb


APL- samordnare

APL- samordnare

16 december 2024

International Sales Coordinator

International Sales Coordinator

16 december 2024

Sales Advisor 5h - Temporary contract

10 december 2024

9 december 2024