Säljsupport för internationell handel

Säljsupport för internationell handel

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Säljsupport. Det här uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en modern, internationell och framåtsträvande teknisk miljö.

Vi söker dig som har intresse för att utvecklas i en utmanande miljö med möjlighet till internationella kontakter. Du har ett intresse för internationell handel och erfaren vid att hantera komplexa frågor. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Inom nyförsäljning Business administration för offertframtagning (Försäljning) av våra produkter behöver vi omgående tillsätta en Säljsupport med fokus på Power Generation. Du kommer att vara en aktiv del av försäljnings- och offertavdelningarna med kontakter i Finspång och runt om i världen på daglig basis. Säljprocessen kan i sin helhet ta flera år till en vunnen order. Ditt fokus kommer att vara den del av processen som börjar med att beslut tagits att en fast offert ska göras tilldess att avslut och överlämning tillprojekt genomförande organisationen sker.

Arbetsuppgifterna innebär i huvudsak:

- Att stödja Commercial Sales Managers som sitter fysiskt antingen i Finspång eller på någon av våra sales hubs ute i världen med framtagande av offertdokumentation och underliggande kalkyler.
- Administration och framtagande av avtalsdokument till så väl interna som externa kunder till organisationen i Finspång.
- Framtagande av kostnadsinformation och kontroll av ej produktspecifika kostnader.
- Finansiella kostnader i kalkyler, såsom projekt specifika valutakurser ochföretagets interna överenskommelser med bolag i det land som installation av produkterna ska ske
- Att stödja Proposals Managers med uppdelning av kostnadskalkyler beroende på vald kontraktsstruktur
- Att följa upp och analyserakostnader i samband med offertframtagning, jämförelser mellan produkter, marknader

Arbetet omfattar även till viss del att aktivt arbeta med vidareutveckling av verksamheten medhuvudfokus på offertframtagning och LoA process inom affärsenhet IGT.

Din profil

Vi söker dig som har intresse för att utvecklas i en utmanande miljö med möjlighet till internationella kontakter. Du behöver ha ett intresse för internationell handel samt kunna sammanställa och åskådliggöra större datamängder på ett överskådligt sätt. Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer för tjänsten:

Din utbildning kan vara internationell ekonomi, Affärsjuridik med ekonomiskt intresse alternativt civilingenjör med ekonomiskt intresse eller annan likvärdig bakgrund.

Som person är du resultatorienterad, strukturerad samt har ett konsekvent förhållningssätt till komplexa frågor.

Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift, är en förutsättning, övriga språk är meriterande. Företag i Finspång har kunder över hela världen, du bör därför tycka att det är intressant och stimulerande med andra kulturer.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 073-925 25 86 eller på

cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2021
  • Ansök senast: 13 augusti 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024