Säljsupport - Logistik & Lager

Säljsupport - Logistik & Lager

Arbetsbeskrivning

Accon Group är den ledande leverantören av bulkemballage till industri inom Norden. Med över 30 års erfarenhet, har Accons huvudfokus alltid varit på att vara en tillförlitlig affärspartner som erbjuder både standard och specialanpassade emballagelösningar. Vi erbjuder lösningar, tjänster och produkter för en lång skara industrier som t.ex. närings-, vattenbruks-, lantbruks-, läkemedels-, miljö och återvinningsindustrin samt för logistik och transport. Accon erbjuder sina kunder innovativa och hållbara lösningar. We can handle it!

Säljsupport - Logistik & Lager

Under 2020-2021 har vi utökat vårt lager till mer än dubbla storleken, samt utökat vår säljavdelning. Vi ser nu fram emot att få in en ny kollega som kan stödja båda dessa avdelningar.

Om tjänsten
Som Säljsupport – Logistik & Lager agerar du stöd till både säljavdelningen och Lager & Logistik. Du utför offertarbete och lägger order i affärssystemet, sköter kontakt med kunder både via e-post och telefon. Du bistår säljarna med support och underlag. I rollen jobbar du nära Backoffice och du rycker in och stöttar dina kollegor där när behovet finns.

Du hanterar också varuleveranser, lagersaldo och ser över företagets behov av material. Du hanterar leveranser in och ut ur affärssystemet. Tillsammans med lagret sköter du kontakt med transportbolag och bokar in frakter. Vid behov hoppar du på trucken och hjälper till med lossning och lastning.

Vem söker vi
Vi söker dig som letar efter ett varierat arbete, där vi tror att du trivs med att koordinera flera arbetsuppgifter parallellt. Du vill få möjligheten att arbeta i ett framgångsrikt företag och i ett engagerat team. Vi söker dig som är organiserad, anpassningsbar och alltid sätter kunden i fokus. Som person är du initiativtagande och självgående. Du är social och har lätt för att samarbeta med andra.

Vad behöver du kunna
Du har erfarenhet av att ha arbetat med offerter och affärsdokument. Du har erfarenhet av kundkontakter och är duktig på att kommunicera med kunder i telefon och i skrift. Du bör ha kunskaper i engelska i både tal och skrift. Du har vana att arbete i Officepaketet samt god kunskap från CRM-system. Vi arbetar i Pyramid, och vi tror att du bör ha erfarenhet av att arbeta i Pyramid, alternativt stor erfarenhet av liknande system. Har du arbetat i Unifaun är det också ett plus.

Tjänsten kräver B-körkort, har du truckkort och erfarenhet av truckkörning sedan tidigare är det ett stort plus.

Du erbjuds
Ett serviceinriktat arbete i ett spännande företag inom en innovativ framtidsbransch där du är delaktig i det mesta som händer på företaget. Sist men inte minst får du komma in ett trevligt och proffsigt gäng.

Du kan läsa mer om Accon Group här https://www.accon.se/Om-oss

Villkor
Anställning: Heltid
Ort: Karlstad
Arbetstid: Dagtid
Lön: Enligt Överenskommelse

Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 5 april.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Erik Ramström på 054-14 18 00, erik.ramstrom@qtym.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024