Säljsupport med intresse för teknik

Arbetsbeskrivning

Johnson Matthey AB är ett helägt dotterbolag till Johnson Matthey Plc, en ledande tillverkare av avgaskatalysatorer till den internationella bilindustrin. Vid vårt teknikcenter i Göteborg utvecklar vi katalytisk avgasrening för såväl tunga som lätta dieselmotorer. Vi är för närvarande ett 50-tal personer som arbetar med utveckling samt kundstöd till bolagets europeiska kundbas. Till vårt förfogande har vi 9 st moderna motorprovrum samt serviceverkstäder för mätinstrument och motorer i våra lokaler i Västra Frölunda. Besök www.matthey.com för närmare presentation.

Johnson Matthey förstärker nu sitt säljteam med en person som vill arbeta som säljsupport. I rollen som säljsupport kommer du bland annat att arbeta med att;

-         Ta emot och administrera prototypordrar
-         Hantera orderuppföljning i Excel
-         Sammanställa försäljningssiffror och prognoser

Du kommer att arbeta nära säljteamet och ta emot beställningar av prototyper från företagets kunder och administrera dem. I arbetsuppgifterna ingår att sköta kontakten med Johnsson & Mattheys kontor i England på daglig basis och förmedla kundernas önskemål, i rollen ingår att ha mycket kontakt med företagets kunder och att ge hög service. Utöver ovanstående kommer du även att arbeta med försäljningsprognoser och uppdatering av prislistor. Det här ett arbete för dig som trivs i en omväxlande och bred roll som kombinerar administrativt arbete och problemlösning i ett expanderade teknikföretag. För rätt person finns det möjlighet att påverka rollen och goda chanser till utveckling. Det här ett företag som är måna om sina anställda och det är hög trivsel på kontoret där man hjälps åt.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som antingen är nyutexaminerad högskoleingenjör med inriktning mot maskin eller kemi alternativt dig som har erfarenhet som säljsupport, tidigare gärna från ett teknikföretag. Rätt kandidat har hög servicekänsla och förståelse för förhållandet mellan leverantör och kund samt är mån om att bygga en långsiktig relation med kunden. Det är viktigt med ett tekniskt intresse. Som person är du prestigelös, noggrann och självgående, en problemlösare som trivs i en miljö där du får ta egna initiativ för att lösa en uppgift. Ett krav är att du har goda kunskaper i Excel  och är van vid att arbeta med Excel dagligen, vidare är du duktig på att uttrycka dig på engelska och svenska i tal och skrift då du dels kommer att ha mycket kontakt med kunder i Sverige samt kommer att ha daglig kontakt med leverantörer i England. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan: Du registrerar enkelt din ansökan via nedanstående formulär, vi har tyvärr ingen möjlighet att hantera ansökningar via mail eller telefon. Vi går igenom ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdatum är 9.e augusti.

Information om uppdraget
Start: Början av september
Arbetstid: Flexibel kontorstid
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering (anställning hos kund).

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Komet Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 8 juli 2013

Besöksadress

Box 70368 10724 Stockholm
None

Postadress

Box 70368
Stockholm, 10724

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024