Säljsupport sökes till vårt supportteam!

Säljsupport sökes till vårt supportteam!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Säljsupport jobbar du tillsammans med ett engagerat och härligt team för att tillsammans leverera en förstklassig support på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Detta gör du i nära kontakt med våra kunder där du supporterar dem genom t.ex. offertarbete, skapa kundunika rutiner, delta på kundmöten, arbetar med prognoser, uppdaterar SOP och kundspecifika texter.

Du kommer vara ansvarig support för ett antal kunder men vi hjälps åt i teamet för att finna de bästa lösningarna och kunna stötta varandra vid behov. Rollen ger dig möjlighet att få arbeta nära våra kunder, få ha ett eget ansvarsområde där du förväntas utveckla ditt arbete och ta initiativ till förbättringar, samtidigt som du har dina kollegor nära för tätt samarbete.

I rollen arbetar du även med att exempelvis:

- Hantera prislistor
- Uppdatera kunddatabas
- Administrera i kundportaler
- Supportera kunder i vår webbhandel
- Skapa rapportunderlag till kunder
- Justera saldo och inventering

Vi tror att du som söker tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är bekväm med att jobba mot uppsatta mål. Du strukturerar själv ditt arbetssätt och driver framåt för utveckling. Du ber om hjälp när det behövs samtidigt som du har förmågan att ta egna beslut för att komma vidare i ditt arbete. Vidare trivs du med att bitvis arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter där din förmåga att kunna prioritera och arbete effektivt vid hög arbetsbelastning sätts på prov. Därtill agerar du serviceinriktat och är socialt utåtriktad gentemot både kunder som dina kollegor.

För denna tjänst krävs det att du har erfarenhet av en liknande roll under minst två års tid där du har supporterat många kunder. Du har goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift.

Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av:

- Jeeves
- Excel
- GetAccept
- Power BI
- Andra språk
- Erfarenhet från liknande bransch

För att lyckas i rollen behöver du trivas i ett lärande och förändringsbenäget bolag som präglas av ett familjärt förhållningssätt. Du är tydlig och trevlig i din kommunikation, positiv och engagerad samt värdesätter bolagets fokus på hållbarhet.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse och efter genomförd onboarding finns möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan efter överenskommelse med chef. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Marcus Helin.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten före publiceringstidens slut. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Vi är aPak, det hållbara, innovativa och familjära förpackningsföretaget med anor sedan 1917. Vi tillhandahåller allt inom emballage, men hos oss är det inte produkterna, utan de finurliga lösningarna, vår flexibilitet och den personliga servicen som bäst beskriver vårt erbjudande.

På aPak gör vi vårt yttersta för att skapa en trevlig och uppskattad arbetsplats där alla trivs och har roligt på jobbet. Här får individen stor frihet över sin arbetsdag då vi tror på att ansvar får både individen och företaget att växa. På aPak är det viktigt att alla ska trivas och känna sig delaktiga i företaget.

Läs gärna mer om oss på apak.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: aPak
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Liknande jobb


Mötesbokare

1 november 2024

Sales Support

Sales Support

31 oktober 2024

Säljtekniker

Säljtekniker

30 oktober 2024

Tender and Sales support specialist

Tender and Sales support specialist

29 oktober 2024