Säljsupport till FireSeal

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Företaget grundades för drygt 40 år sedan för att utföra ett uppdrag från den svenska staten - att brandtäta de svenska kärnkraftverken. Med avstamp i denna pionjärinsats har FireSeal under åren utvecklat en framgångsrik verksamhet inom två sektorer: marin- och offshoresektorn i Asien och USA, samt byggsektorn i främst Sverige och Norge, där FireSeal är marknadsledande inom mjuka brandtätningslösningar.

FireSeal ingår i Bergman & Beving, en av norra Europas ledande nischleverantörer av hållbara och värdeskapande produkter och tjänster till industri- och byggsektorerna. Bergman & Beving äger bolag med ambitionen att ta en marknadsledande position inom utvalda nischer på sina huvudmarknader. Läs gärna mer på hemsidan www.fireseal.se

Om tjänsten

Vi söker en säljande och kommunikativ person som vill in i branschen för brandtätning. I rollen kommer du att bli en viktig del i säljorganisationen där du börjar som säljsupport men med tiden kan utvecklas och bredda dina arbetsuppgifter. Företaget har en vision att dubbla sin omsättning över de kommande fem åren och behöver nu skapa ett ännu starkare säljteam.

Detta är en möjlighet att få arbeta på ett företag som är i en spännande expansiv fas och du får växa med bolaget. I rollen kommer du att lära dig säljorganisationen från grunden och arbeta på ett företag med tydlig teamkänsla. Det finns goda möjligheter till att växa med bolaget och utvecklas vidare i din karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som Säljsupport ansvarar du över många av de dagliga processerna och fungerar som spindeln i nätet på bolaget. Det är viktigt att du är strukturerad och att du har god personkännedom eftersom mycket av arbetet handlar om att kommunicera. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande,

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Orderläggning: Ta emot orders på telefon och mejl från kunder och återförsäljare.
- Säljsupport: Stötta säljarna med information om lagerstatus och leveranstider. På sikt även kunna skicka offerter och andra arbetsuppgifter som en del i Säljteamet.
- På sikt exportorder: Lägga order för både den landbaserade och marina sidan av verksamheten.


Om dig

För att passa i rollen tror vi att du är en lagspelare som är noggrann i ditt arbetssätt. Vidare är du organiserad och har en positiv attityd och ett tydligt driv. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt, är målfokuserad och arbetar resultatorienterat. Du är kommunikativ och har en god förståelse för kunder samt deras behov. Har du även en naturlig säljförmåga i ditt sätt att kommunicera med kunder är detta tjänsten för dig.

Kvalifikationer

- Avslutad gymnasial utbildning.
- Erfarenhet från serviceorienterade arbete.
- System van och goda kunskaper i Office-paketet.
- Flytande svenska och engelska i tal samt skrift.


Vi ser det som meriterande om du tidigare har tidigare arbetslivserfarenhet från administrativa eller säljande roller och har erfarenhet från att arbeta i affärssystem. Har du tidigare arbetat inom branscher såsom logistik, transport, bygg eller konstruktion är det mycket meriterande för tjänsten.

Tillträde, omfattning och anställning

Bolaget sitter i fina lokaler i norra Kista. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag, 07:30-16:30. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med god möjlighet till förlängning. Vi har goda anställningsvillkor och förmåner, det erbjuds parkeringsmöjligheter och även gym i anslutning till kontoret.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024