Säljsupport till ledande aktör inom kommunikationssystem

Säljsupport till ledande aktör inom kommunikationssystem

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för kundvård, service och försäljning? Enera utökar supportteamet och söker en affärsinriktad Säljsupport till organisationen. Du kommer bli en stabil spelare och kugge i vårt maskineri gentemot våra kunder. Hos oss erbjuds du möjligheten att växa både på ett personligt och professionellt plan.

OM TJÄNSTEN
Enera är en ledande aktör inom kommunikationssystem och erbjuder elektroniska lösningar till både små och stora organisationer. Vi har tre olika produkter med tre olika användningsområden: RapidReach, Call&Report och WorkMirror. Till våra kunder hör bland annat Rikspolisstyrelsen, Rolls-Royce, Preem, Glasgow Prestwick Airport, PEAB och GE Healthcare. Antalet kunder uppgår till över 1000st och vi finns i fler än 13 länder.

Hos oss får du möjlighet att bli en del av ett familjeföretag med god stämning där stor tillväxtpotential finns. På kontoret i Mölndal hittar du 10 kollegor med en familjär och trygg stämning. Nu söker vi en Säljsupport till supportteamet om två personer där du kommer ta stort ansvar gentemot kunder och stakeholders.

Du erbjuds:


* Förmånspaket med bl.a. friskvårdsbidrag och fri parkering
* Gedigen introduktion i produktkännedom och processer
* Att bli en del utav ett företag där det alltid är god stämning och som värderar samhörighet högt


Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Enera.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som Säljsupport innefattar generell support gentemot våra säljare men mer och mer ansvar gällande Account Management kommer åläggas supportavdelningen. Dina dagar kommer vara omväxlande och kan innebära heldagar med enbart uppgifter inom support, där en annan dag endast innefattar kundmöten.

Du kommer äga en egen kundbas där du själv ansvarar för att boka in möten och följa upp dina kunder.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Ta emot support-case från våra kunder via mail och telefon
* Ge teknisk support och assistera kunder med problem som uppstår
* Utbilda och vägleda kunder/användare i våra system/produkter
* Boka och genomföra digitala kundmöten med befintliga kunder
* Merförsäljning till befintliga kunder samt ordermottagning från nya kunder


I dagsläget innefattar rollen inga möten/bearbetning av nya kunder, men på sikt ser vi att det kan bli nästa steg i utvecklingen för positionen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet inom teknisk kundsupport/HelpDesk
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Följande är meriterande:


* Erfarenhet av arbete med SaaS-produkter
* Eftergymnasial utbildning inom relevant område
* Kunskaper i tyska, norska eller finska


De personliga egenskaperna vi kommer fokusera på i rekryteringen är:


* Strukturerad
* Kvalitetsmedveten
* Serviceinriktad
* Affärsinriktad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Nämndemansgatan 3, Mölndal


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Enera's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Enera här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2023
  • Ansök senast: 21 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


25 november 2024

20 november 2024

20 november 2024

19 november 2024