OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om MatHem
MatHem grundades 2006 och är idag marknadsledare inom e-handel för livsmedel. Vårt mål är att ge våra användare smidiga och engagerande upplevelser i allt från planering och inköp till levereras med hög kvalitet direkt hem till dörren. Vi är ca 1500 anställda fördelade på vårt huvudkontor i centrala Stockholm och våra tre logistikcenter i Stockholm/Bromma, Göteborg och Malmö.
Om tjänsten
Som säljsupport blir ditt huvudsakliga arbetsområde att ge administrativt stöd till säljorganisationen för ökad effektivitet och resultat. Detta innebär att du kommer sammanställa och presentera säljresultat, kundstatistik och skapa underlag till kundvårdsmöten för säljorganisationen. Du kommer även på månadsbasis sammanställa provisions- och bonusunderlag till ekonomiavdelningen. I rollen ingår även att registervårda och utveckla kunddatabasen, uppdatera prislistor, se över avtalsvillkor och fakturor.
I rollen kommer du vara spindeln i nätet och verka för att internkommunikationen blir så tydlig och effektiv som möjligt. Mycket av ditt arbete kommer ske våra CRM-system där du på sikt förväntas bli specialist och superuser. Då vi kontinuerligt besöker mässor och event kommer du ansvara och projektleda arbetet kring dessa samt aktivt medverka och bidra till säljkårens förbättringsprojekt framåt.
Tjänsten är belägen vid MatHems kontor i Bromma och du kommer att ingå säljteamet om 20 glada och engagerade kollegor. Du rapporterar till försäljningschefen.
Tjänsten är ny vilket innebär att du kommer ha goda möjligheter att påverka rollens framtida utformning.
Kvalifikationer
• Gymnasiekompetens inom ekonomi/ marknad
• Erfarenhet av en liknande roll ses som meriterande
• Erfarenhet av projektledning är meriterande
• Kunskaper i Superoffice och Sales Force ses som mycket meriterande
• Erfarenhet av att jobba med databaser och målgrupper är meriterande
• Kunskaper i Microsoft Office framförallt Excel och PowerPoint
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Personliga egenskaper
För att lyckas i din roll ser vi att du självgående och van att driva ditt eget arbete framåt. Då du kommer ha mycket kontakt med dina kollegor är det viktigt att du är en god kommunikatör där ditt servicetänk och din tydlighet blir nyckeln till din framgång. För att trivas hos oss är du flexibel i ditt tankesätt och har lätt för att anpassa dig till nya arbetsuppgifter och ändrade omständigheter. Du planerar dina uppgifter i förväg, genomför dem noggrant och har en förmåga att se vad som behöver göras för att sedan prioritera på ett effektivt sätt. Att du är positivt inställd och värdesätter ett gott samarbete ser vi som en självklarhet.
Övrig information
Plats: Bromma, Norra Ulvsunda. Under 2020 kommer kontoret flyttas till nya fräscha lokaler centralt i Stockholm.
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid